וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל : המנצח הגדול ביותר מהיחלשות הדולר הוא הריאל הברזילאי

TheMarker

11.8.2009 / 11:29

הריאל מרוויח כתוצאה מהראלי במחירי הסחורות ומנהירת המשקיעים הזרים שהתפתו להשקיע בכלכלה הגדולה והחזקה ביותר באמריקה הלטינית



הראלי הארוך בשווקים הפיננסיים ממשיך להקטין את הביקוש לנכסים בטוחים דוגמת הדולר האמריקאי והיין היפני. האופטימיות בשווקים ממשיכה להאיץ את הביקוש למטבעות עם תשואה גבוהה יותר, כגון מטבעות של מדינות יצואניות הסחורות ומטבעות של שווקים מתפתחים.



המנצח הגדול ביותר מהיחלשות הדולר הינו הריאל הברזילאי, שבמשך חמשת החודשים האחרונים חווה התחזקות אל מול הדולר. זאת, כתוצאה מהראלי במחירי הסחורות ומנהירת המשקיעים הזרים שהתפתו להשקיע בכלכלה הגדולה והחזקה ביותר באמריקה הלטינית. הורדות הריבית על ידי הבנק המרכזי לנמוכה מאי פעם - 8.75%, תמכו בפעילות הכלכלית במדינה.



באותה העת, פער הריבית הגדול שקיים עדיין מול כלל המדינות המפותחות, מושך את המשקיעים לאג"ח ברזילאיות ומפעיל לחץ נוסף כלפי מעלה על המטבע. הריאל הברזילאי התחזק ב-27% מתחילת השנה והציג את הביצועים הטובים ביותר מבין כלל המטבעות הסחירים בעולם.



כלכלת ברזיל צופייה לחוות התכווצות מתונה בלבד של 0.5%-1% בשנה זו, וזאת בהשוואה לתחזית התכווצות של 2.8% בארה"ב ו-4.2% בגוש היורו. הכלכלה הברזילאית נתמכת מהמשך התיאבון של סין לסחורות ובמיוחד לעופרת ברזל, ממדיניות פיסקאלית זהירה של הרשויות וכן מהעובדה שכלכלת המדינה הינה סגורה יחסית ובעלת שוק פנימי גדול.



הראלי במחירי הסחורות בשווקים הגלובליים תורם למאזן החיצוני של המדינה, כאשר העודף בחשבון השוטף עלה ב-24% במחצית הראשונה של 2009 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והייצוא ביוני עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז חודש נובמבר אשתקד, על רקע ההתאוששות בביקושים הזרים.



באותה העת, הורדת שיעורי הריבית והגדלת ההוצאות הממשלתיות סייעו לכלכלה להתמודד עם המשבר הגלובלי יותר טוב ממדינות מתפתחות רבות אחרות.
לרשויות המדינה מרחב תמרון גדול יחסית והן יכולות לבצע הורדות ריבית נוספות, שכן שיעור האינפלציה ירד השנה ל- 4.5%, נמוך מאוד ביחס לאינפלציה שחוותה ברזיל בטרם המשבר.



עם זאת, בטנדם קפיטל אומרים כי פער הריביות מול מדינות מפותחות צפוי להישאר גדול מספיק בכדי למשוך משקיעים. בנוסף, האיתנות היחסית של הכלכלה והביקוש הגבוה לסחורות ולשאר מוצרי הייצוא של ברזיל צפויים להמשיך ולתמוך בריאל, ולמשוך את זרם ההשקעות הזרות גם במחצית השנייה של 2009.



הסקירה נכתבה על ידי יוליה ויימן, אנליסטית מאקרו לשווקים גלובליים בבית השקעות טנדם קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully