וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובל מנדודי שינה? תן לתוכנה להרדים אותך

ניו יורק טיימס

11.8.2009 / 14:47

שתי תוכנות חדשות באינטרנט המבוססות על טיפול קוגניטיווי יסייעו להתמודד עם נדודי השינה



למי שסובל מנדודי שינה ונדמה לפעמים שכבר ניסה הכל, כדאי לחשוב על כיוון מקורי: שני מחקרים חדשים שנעשו בקנדה ובארה"ב מצביעים על כך שתוכנות באינטרנט המבוססות על טיפול קוגניטיווי התנהגותי, עשויות להיות הפיתרון לבעיה.



במחקר שנעשה בווירג'יניה ניהלו משתתפי המחקר "יומני שינה", באמצעות תוכנה, הנקראת shuti, אשר חישבה את חלון הזמן בו מותר להם לישון. הנחקרים הגבילו את הזמן שבילו במיטה לשעות המסוימות בהן התאפשר להם על פי התוכנה לישון. הרעיון במחקר היה, באמצעות קביעת הזמן, לדאוג למשך זמן קצוב של שינה יציבה ובהדרגה להרחיב את משכו.



לדוגמה, התוכנה מציעה לסובלים מנדודי שינה לקום מהמיטה אם הם מתעוררים מהשינה ואינם מסוגלים להירדם במשך יותר מרבע שעה. התוכנה עושה שימוש בחומר קריאה, מצגות, סרטי אנימציה ותרגילים אינטראקטיוויים על מנת לסייע למתקשים להירדם להתמודד עם מחשבות המציקות להם (לדוגמה המחשבה לפיה הם חייבים לישון 8 שעות רצופות כדי לתפקד למחרת).



התוכנה השנייה, שפותחה בקנדה, מבוססת גם היא על הגבלת זמן השינה, שליטה במחשבות שליליות והימנעות מגירויים, כמו רעש או אור בחדר השינה, וגם היא עושה שימוש בסרטוני וידיאו וחומר קריאה להעברת המסרים. 35% ממשתתפי הניסוי דיווחו כי לאחר חמישה שבועות, בעיות השינה שלהם נעלמו כליל או השינה השתפרה באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully