וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מפטרים, ברננקי מעסיק: הבנק הפדרלי של ניו יורק הפך למגייס העובדים הפעיל ביותר במגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

11.8.2009 / 15:13

הבנק הפדרלי של ניו יורק מגייס כיום עשרות סוחרים שינהלו את ניירות הערך הרבים שרכש בעקבות המשבר



הבנק הפדרלי של ניו יורק מגייס בימים אלה עשרות סוחרים, במטרה שינהלו את תיק ניירות הערך ההולך ותופח של הבנק, שהפך לאחד ממגייסי הכישרונות הגדולים ביותר בוול סטריט – כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס".



לפי הדיווח, הבנק הפדרלי של ניו יורק הפך למגייס העובדים הגדול והפעיל ביותר במגזר הפיננסי, על רקע גלי פיטורים וקיצוצי שכר בבנקים, בחברות הדירוג, בקרנות הגידור ובחברות ההשקעה הפרטית כדי לגייס כישרונות. הבנק, לפי ה"פייננשל טיימס", מתכנן להגדיל את מספר העובדים בחטיבת השווקים שלו ל-400, לעומת 240 בסוף 2007.



הצורך של הבנק הפדרלי בגיוס סוחרים נובע ממאמציו של הבנק לעודד את הצמיחה בארה"ב ואת ההפשרה של שוקי, שבמסגרתם הרחיב הבנק את מאזניו פי שתיים ל-2 טריליון דולר בשנה האחרונה, באמצעות רכישת ניירות ערך ואג"ח ממשלתיות וקונצרניות.



"ברגע שהתחלנו ליישם תוכניות החורגות בבירור מהכלים המסורתיים להזרמת אשראי שבהן הבנק הפדרלי עשה שימוש בשנים קודמות, היה ברור שאיננו יכולים לנהל את התוכניות החדשות האלה במבנה הנוכחי בבנק", אמרה פטרישיה מוזר, יועץ בכירה בבנק הפדרלי, ל"פייננשל טיימס".



הבנק הפדרלי מממן לרוב את פעולותיו באמצעות הריבית על ניירות הערך שברשותו. את הכספים הנותרים הוא מעביר למשרד האוצר האמריקאי. הגידול בהיקף גיוס העובדים של הבנק מרמז על כך שגם לאחר סיום המשבר בשווקים, ימשיך הבנק להיות מעורב בשווקים כמו משכנתאות, על רקע כוונתו של ממשל אובמה להרחיב את סמכויות הפיקוח של הבנק הפדרלי והחשש כי נסיגה מהירה מדי מהמדיניות המרחיבה של הבנק תפגע בהתאוששות הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully