וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מט"ח מפינוטק: הנפילות במניות בסין מחזקות את הין, התמקדות בפגישת הפדרל רזרב

TheMarker

12.8.2009 / 10:02

הנפילות בשוק המניות הסיני הקטינו את הביקושים למטבעות בעלי ריבית גבוהה



המטבע היפני ממשיך לצבור כוח אל מול הדולר גם הבוקר, זאת על רקע הנפילות בשוק המניות של סין אשר תרמו למשקיעים לחזור ולסלק עסקאות מכירה של הין לקראת הצהרת המדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי בארה"ב במחצית השנייה של היום.



הנפילות בשוק המניות הסיני הקטינו את הביקושים למטבעות בעלי ריבית גבוהה ודחף את המשקיעים לממש פוזיציות רכישה של מטבעות עם ריבית גבוהה כגון האוזי האוסטרלי והקיווי הניו זילנדי. כמו כן, סוחרים רבים סוגרים פוזיציות קניה גדולות כנגד הין בשל אי הוודאות בנוגע להתנהגות השוווקים כתגובה להחלטת המדיניות המוניטארית של הפדרל רזרב.



בוול סטריט ירידות המלוות במניות פיננסים והדאגה להתאוששות כלכלית עם ירידה במלאים סיטונאים ביום שלישי מהוות טריגר מהותי להתחזקות הדולר השטר הירוק בעולם.



בזירה העולמית



היומן הכלכלי עמוס בנתוני חשובים. בשעה 8:30 (gmt), בריטניה תפרסם את נתוני העבודה. בגוש האירו, ההתמקדות תהייה לתפוקה התעשייתית בשעה 9:00 (gmt). וחזרה לממלכה המאוחדת בשעה 9:30 (gmt) נגיד הboe ינאם עם פרסום דוח האינפלציה של הבנק המרכזי האנגלי. בקנדה וארה"ב, בשעה 12:30 (gmt) גרעון הסחר. ולבסוף, בשעה 18:15 (gmt) הפדרל רזרב יצהיר על המדיניות המוניטארית העתידית בארה"ב.



בזירה המקומית



השר לעניינים פיננסים בישראל, יובל שטייניץ, אמר ביום שלישי כי הוא תומך בהחלטת בנק ישראל לעצור את התוכנית בת ה 13 חודשים לרכישת מט"ח בהיקף של 100 מיליון דולר. התוכנית הייתה מכוונת למנוע מהשקל להמשיך ולהתחזק. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון הודעה נוספת של הבנק המרכזי ביום שני, מהבנק נמסר כי אכן מפסיק את התוכנית של קניית 100 מיליון דולר על בסיס יוני והוסיף כי ימשיך להתערב במט"ח במידה ותנועות השוק יהיו חריגות. יובל שטייניץ, אמר כי מטרת הממשל בישראל לעזור ליצוא במשק המקומי.



זהב: החוזה העתידי על הזהב נסחר ביציבות ביום שלישי, הדולר שמר על חוזקו אמש. המשקיעים ממוקדים להצהרת המדיניות המוניטארית של הפדרל רזרב והחלטת הריבית לטווח קצר במחצית השנייה של היום. המשקיעים מאבדים עניין במתכת היקרה כאשר הדולר רושם עליות אל מול היורו. מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית עומדת כעת על 940.00 דולר לחוזה ומנגד רמת ההתנגדות הינה 952.00 דולר לחוזה.



נפט: אופ"ק מותיר את התחזית לביקושים של הנפט ב-2009 ו-2010 ללא שינוי. בוולסטריט ירידות המלוות במניות פיננסים והדאגה להתאוששות כלכלית עם ירידה במלאים סיטונאים. יחידת הסטטיסטיקה של מחלקת האנרגיה בארה"ב (eia), מורידה את תחזית הביקוש לנפט בשנת 2009.



כל אלו הכבידו על מחיר הזהב השחור אשר נפל ב 1.6% ביום שלישי וסגר את המסחר סביב הרמות של 69.60 דולר לחבית. היום המשקיעים יתמקדו בפרסום מלאי הנפט השבועיים בשעה 14:30 (gmt).



הסקירה נכתבה על ידי רודיאן רחנייב מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully