וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרי בלודג'ט: גוגל צריכה לקנות את טוויטר במיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

12.8.2009 / 12:54

בלודג'ט: רכישת טוויטר תיתן לגוגל דריסת רגל בתחום המדיה החברתית וטוויטר תוכל להתחרות בפייסבוק



בעקבות הודעתה של פייסבוק השבוע כי תרכוש את אתר העדכונים friendfeed, אמר אתמול הנרי בלודג'ט כי על לרכוש את טוויטר במיליארד דולר. רכישת אתר המיקרו-בלוגינג תעניק לגוגל דריסת רגל בתחום המדיה החברתית בעוד שטוויטר תקבל במה מרכזית יותר, כתב בלודג'ט, אנליסט הטכנולוגיה לשעבר הנרי בלודג'ט, ומי שהיה סמל לניפוח בועת הדוט.קום, בבלוג שלו.



ענקית האינטרנט גוגל מייצרת מיליארד דולר בכל חודשיים, לכן גם אם יתברר ששווייה של טוויטר הוא אפסי, כפי שרבים חושבים, גוגל תוכל להתמודד עם המחיקה בקלות יחסית, הסביר בלודג'ט את הסכום שהציע. לדבריו, אם יתברר שטוויטר שווה יותר ממיליארד דולר, גוגל תוכל להרוויח הרבה כסף מן הרכישה.



גוגל, שמנסה כבר כמה שנים להיכנס לתחום הרשתות החברתיות, הגיעה הכי קרוב אליו עם ג'ימייל, הדואר האלקטרוני שלה. טוויטר ביחד עם ג'ימייל יהיה שילוב מנצח, לדברי בלודג'ט, וירחיב את קהל הגולשים באתר. לטוויטר העסקה תהיה כדאית מכיוון שיהיה לה "שוגר דדי", שיממן אותה ויהפוך אותה למתחרה ראויה לפייסבוק, כתב בלודג'ט. "דמיינו לעצמכם מה יקרה אם גוגל תשים את טוויטר בדף הבית של האתר, google.com".



"יש לי הסתייגות אחת בלבד. אם גוגל תהרוס את טוויטר באותה דרך שבה הרסה את רוב הרכישות שלה, לא כדאי לה לטרוח לרכוש אותה".



בחודש יוני חצה מספר המשתמשים בטוויטר - אתר העדכונים שבו ניתן להעביר מסרים באורך של עד 140 תווים - את קו ה-44.5 מיליון משתמשים. על פי דיווחים בעיתונות, דחתה טוויטר בשנה שעברה הצעת רכש בסך 500 מיליון דולר מצד פייסבוק. על פי דיווחים אחרים, גוגל ניהלה אף היא מגעים לגבי עסקה אפשרית עמה. בחודש אפריל, בעת פרסום הדו"חות של גוגל לרבעון הראשון, אמר מנכ"ל החברה, אריק שמידט, כי היה שמח להגיע להסכם שותפות בתחום הפרסום עם חברות דוגמת טוויטר. בחודשים האחרונים אף רווחו שמועות על כך שאפל ומיקרוסופט הביעו עניין ברכישת טוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully