וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לאבד גובה

יעל חלק

12.8.2009 / 16:25

לאחר פתיחה חזקה, המטבע האמריקאי נחלש היום ב-0.3% ושערו נקבע על 3.85 שקלים

הדולר נחלש היום ב-0.3% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.85 שקלים, זאת לאחר שהבוקר דווקא התחזק הדולר ב-0.5%. מתחילת יולי התחזק המטבע האמריקאי ב-3.5%, ומתחילת 2009 הוסיף 2%. בשעה זו נסחר המטבע האמריקאי במגמה מעורבת מול המטבעות המובילים - הדולר מתחזק לעומת היורו ונסחר ברמה של 1.41 דולרים ליורו, ונחלש לעומת הליש"ט כשהוא נסחר ברמה של 1.64 ליש"ט לדולר.

בהתאם להודעתו מיום שני, בנק ישראל הפסיק ברכישות היומיות של 100 מיליון דולר - מהלך בו החל ביולי 2008. עם זאת, בנק ישראל הודיע כי ירכוש דולרים כראות עיניו, כלומר הוא שומר לעצמו את הזכות להתערב במסחר במט"ח על פי שיקוליו.

הבוקר נודע כי אילן בן דב השלים את העסקה לרכישת פרטנר מיידי תאגיד האצ'יסון הסיני. בן דב ישלם 1.38 מיליארד דולר ויזכה בשליטה של 51% בחברת הסלולר השנייה בגודלה במדינה. טל עבדה, סמנכ"ל השקעות טל פורקס, אומר הבוקר כי "יכול להיות שפישר קיבל עכשיו מתנה גדולה, כי כדי להעביר את הכסף יצטרכו לקנות הרבה מאוד דולרים, בהנחה שבסופו של דבר המממנים יהיו מקומיים. אילן בן דב יכול לעזור לפישר להציל את הדולר. חשוב לזכור שהעסקה הזו מורכבת קצת יותר ממסחר רגיל. הסגירה הסופית תתבצע רק בעוד 3 חודשים, והכסף לא יעבור לפני שתתבצע הסגירה - העסקה עוד עלולה להתפוצץ. אבל מדובר בהחלט בסכום משמעותי".

לגבי המסחר בדולר, מוסיף עבדה כי "למרות הציפיות בשוק שהדולר יתרסק אחרי ההודעה של פישר, אנחנו רואים את הדולר מתאים את עצמו למסחר של היורו מול הדולר, השוק מייצב את עצמו. התחזיות הפסימיות על רמות של 3.6 שקלים לדולר, לא נהפכות למציאות לעת עתה".

בגזרת המקרו, פיריון העבודה בארה"ב עלה ברבעון השני בקצב המהיר ביותר מזה שש שנים, לאחר שהחברות האמריקאיות פיטרו עובדים וקיצרו את שעות העבודה של עובדיהן הנותרים, ובכך הגבירו את יעילותם.

פיריון העבודה בארה"ב גדל ב-6.4% ברבעון השני של 2009, לאחר עלייה של 0.3% ברבעון הראשון של השנה. תחזיות הכלכלנים היו כי פיריון העבודה יעלה ברבעון השני ב-5.4%. עלות העבודה, לעומת זאת, נפלה ב-5.8% במהלך הרבעון - הנפילה השנייה ברציפות והחדה ביותר מאז 2001. בארבעת הרבעונים האחרונים ירדה עלות העבודה בארה"ב ב-0.6%, הירידה החדה ביותר מזה חמש שנים.

המיליארדר ג'ורג' סורוס העריך אתמול כי כלכלת ארה"ב הגיעה לתחתית וברבעון הנוכחי תרשום צמיחה חיובית הודות לתכנית התמריצים הממשלתית:"אני חושב שתכנית התמריצים שינתה הרבה, הכלכלה הגיעה לתחתית ואנו עומדים לראות רבעון חיובי, ואני חושב שזה בזכות התמריצים", אמר סורוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully