וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורכית שומרת על יציבות בהכנסות שעמדו על 4.1 מיליון דולר ברבעון השני

ניר צליק

12.8.2009 / 17:55

החברה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 5.3 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 7.8 מיליון דולר



משקיעי ראו סיבה לאופטימיות ברבעון הנוכחי כאשר החברה חתמה על חוזה חדש עם מטרונט ובדו"ח השנתי המורחב הסתבר שהחברה עשויה לזכות בלקוח נוסף. תוצאות הרבעון הנוכחי, שהראו על המשך החולשה בחברה, עשויות לצנן במעט את התלהבות המשקיעים, יחד עם העובדה כי אורכית מכוונת כעת ללקוחות קטנים יותר מאשר אלו אליהם כיוונה החברה בעבר.



נשיא החברה, איציק תמיר: "הכנסותינו ברבעון השני עמדו בציפיות שהושפעו על ידי הסביבה הכלכלית הגלובלית", ואכן, כשהציפיות נמוכות, אפשר לעמוד בהן. הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 4.1 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות זהות ברבעון הקודם והכנסות של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. במקביל לעלייה בהכנסות, עלתה גם עלות ההכנסות, מ-1.6 מיליון דולר ל-2.6 מיליון דולר, כך שמעשית, הרווח הגולמי נותר זהה, ועמד על 1.5 מיליון דולר לעומת רווח גולמי זהה בתקופה המקבילה. המשמעות היא ששולי הרווח הגולמי של החברה נפגעו, ועמדו על 37.4% לעומת שולי רווח גולמי של 49% ברבעון המקביל.



על רקע ירידה חדה של 32.3% בהוצאות התפעול, מ-10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-7.3 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, שנבעה מפיטורי כ-90 עובדים מתוך 247 עובדי החברה, רובם מישראל, בסוף 2009, הצליחה החברה לצמצם את ההפסד התפעולי ל-5.8 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 9.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה, חתמה החברה את הרבעון עם הפסד נקי של 5.3 מיליון דולר או 32 סנט למניה לעומת הפסד נקי של 7.8 מיליון דולר או 48 סנט למניה ברבעון המקביל.



איציק תמיר הוסיף כי "בזמן שהסביבה הכלכלית לא נותנת לנו ראות גבוהה להמשך 2009, אנחנו מאמינים שיש למה לצפות בשנת 2010". עוד הוסיף תמיר: "שיפרנו את יכולתנו לבנות את בסיס הלקוחות שלנו במהלך השנה האחרונה, והוספנו את מטרונט כלקוח ברבעון האחרון". במהלך הרבעון האחרון סיפקה החברה למטרונט את מוצר ה-cm-4000 לתקשורת מהירה בין ספקי תקשורת.



בנוסף, בדו"ח השנתי המורחב שפורסם לפני כחודש וחצי התגלה כי החברה עשויה לזכות בלקוח חדש באחת ממדינות אסיה-פסיפיק. פוטנציאל ההכנסות מהלקוח עומד על 20 מיליון דולר שיתחלקו על שנה מרגע חתימת החוזה של אורכית עם החברות שדרכן לקחה אורכית חלק במכרז.



אורכית מייצרת פיתרון טכנולוגי להעברת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט מהיר וטלפון, הפועל באמצעות פרוטוקול האינטרנט (ip). מתגי התקשורת מתוצרתה מותקנים במרכזיות של חברות טלקום ומשדרגים את רשת התקשורת, בכל הקשור ליכולתה להקצאה אופטימאלית של רוחב הפס על גבי הסיב האופטי. ההקצאה מקבלת חשיבות עליונה כאשר רוצים להעביר למשקי הבית גם טלוויזיה רב-ערוצית עם אפליקציות נלוות - כמו וידיאו לפי דרישה (vod) ולא רק טלפון ואינטרנט מהיר.



ב-12 החודשים האחרונים איבדה מניית אורכית כ-46% והיא נסחרת במחיר של 3.52 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של כ-58 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully