וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצ'יסון הרוויחה 7.2 מילארד ש' על פרטנר

אמיתי זיו

12.8.2009 / 19:01

רבים חזו לחברה כישלון כשרכשה החברה את הזיכיון להפעלת פרטנר בארץ, אולם הסתבר שהיא גזרה מהעיסקה רווח נאה. היום הושלמה עסקת מכירת פרטנר ב-5.29 מיליארד שקל על ידי אילן בן דב

חברת האצ'יסון הרוויחה על ההשקעה בפרטנר 7.2 מיליארד שקל. היום הושלמה העסקה בה נרכשה פרטנר על ידי אילן בן דב בסכום של 5.29 מיליארד שקל.

תאגיד האצ'יסון זכה בשנת 98' במכרז על הפעלת המותג פרטנר בישראל כחברת הסלולר השלישית במדינה, בשוק שכבר אז נחשב רווי, ורבים חזו לחברה כשלון. מסתבר שהרומן של האצ'יסון עם שוק הסלולר הישראלי היה רחוק מכישלון ובטווח של עשור הגיעה החברה לרווח של כ-7.2 מיליארד שקל. ההשקעה הראשונה של האצ'יסון בישראל היתה כ-3 מיליארד שקל, כאשר 400 מיליון דולר שולמו למשרד התקשורת על הרישיון והתדרים ועוד 250 מיליון דולר השקיעה האצ'יסון בהקמה של רשת ה-GSM הראשונה בישראל.

מדובר היה בהשקעה על בסיס הלוואת בעלים שהוחזרה בחציה ב-'99 עת הונפקה פרטנר והחברה גייסה 1.5 מיליארד שקל. ב-2005 החלו הסינים למשוך דיווידנדים, וזאת אחרי שפרטנר הפכה לחברה רווחית ויציבה. סך הכל משכו לאורך השנים הבעלים 2 מיליארד שקל בדיווידנדים ועוד כ-1.4 מיליארד שקל בתוכניות buy back.

לבסוף, היום הושלמה עסקת מכירת החברה בסכום של 5.29 מיליארד שקל. נראה כי הסינים בחרו לצאת כעת מישראל על רקע כך ששוק הסלולר הישראלי הגיע לרוויה גדולה וזאת מול סיכונים רגולטורים שאורבים מעבר לפינה כמו הכנסת מתחרים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully