וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה הקדימה את ארה"ב ופירסמה תקנות המגבילות את הבונוסים לבכירי המגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

12.8.2009 / 19:24

הרשות לני"ע פירסמה שורת תקנות שנועדו להגביל מדיניות בונוסים המעודדת נטילת סיכונים



הרשות לניירות ערך בבריטניה (fsa) פירסמה היום תקנות חדשות שנועדו להגביל את הבונוסים לבנקאים – ובייחוד לבנקאים הלוקחים סיכונים גדולים. על הבנקים בבריטניה לעמוד בכללים החדשים של הרשות, ביניהם הבטחה של בונוסים ליותר משנה קדימה, או מענק של בונוס הגדול בשיעור גבוה ממשכורת הבסיס. התקנות יחולו על כ-26 בנקים בריטיים, אך לא על בנקים בינלאומיים, בעקבות חששות לגבי התחרותיות של בריטניה בתחום הפיננסי.



מנכ"ל הרשות, הקטור סנטס, אמר כי "על מדיניות התגמולים של הבנקים לקדם ניהול סיכונים יעיל". סנטס התגאה בכך שבריטניה היא הראשונה המתקינה הגבלות על מדיניות הבונוסים של הבנקים, על רקע הדיון הסוער בנושא ברחבי העולם. נושא הבונוסים לבנקאים הבכירים זכה לביקורות רבות בשנים האחרונות, שהתחזקו בעקבות המשבר במערכת הפיננסית, שכן בנקאים זכו לבונוסים גדולים גם כאשר הבנקים בהם עבדו רשמו הפסדים גדולים. רבים טענו כי מדיניות הבונוסים שהייתה נהוגה עד כה, עודדה נטילת סיכונים מוגברת.



בנקים בבריטניה שלא יעמדו בתקנות החדשות, יוכרזו כבעלי מבנה שכר מסוכן, ויידרשו להגדיל את הלימות ההון שלהם. הממשל הבריטי נדרש לסייע לבנקים הגדולים על מנת למנוע קריסתם לאחר קריסת בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס בספטמבר שעבר, והיה למעשה לבעל המניות הגדול ביותר ב-3 מבין ארבעת הבנקים הגדולים בבריטניה.



התקנות הסופיות שפורסמו היום, צומצמו לעומת טיוטה שפירסמה הרשות בפברואר. בין היתר, החליטה הרשות לוותר על תקנה המחייבת את הבנקים לתשלום דחוי של 66% מהבונוסים, והענקת תמריצים על ביצועים לטווח רחוק של הבנק כולו, ולא על כל תחום פעילות בנפרד. תקנות אלה הפכו להמלצות בלבד. תקנות אלה בוטלו בעקבות לחץ הבנקים הבריטיים, שטענו כי בריטניה תתקשה להתחרות על עובדים מוכשרים עם בנקים במדינות אחרות, לו יחולו מגבלות כה נוקשות על מבנה השכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully