וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית נשארה על כנה - וול סטריט עלתה

ניר צליק

12.8.2009 / 22:02

דאו ג'ונס התחזק ב-1.3%, נאסד"ק טיפס ב-1.5%. טאואר נסקה ב-20.4%, טבע עלתה ב-0.6%, צ'ק פוינט התחזקה ב-2.2%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע החלטת הבנק הפדרלי להותיר את הריבית על כנה והחלטתו להוסיף ולרכוש איגרות חוב.

דאו ג'ונס הוסיף 1.3% ל-9,361 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.5% ל-1,999 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-1.2% ל-1,006 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.008% ל-3.701%.


בגזרת המקרו, הבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי, כצפוי, בטווח של 0-0.25%, והמשיך להמתין לסימני התאוששות נוספים. בהודעתו כתב הבנק כי היא רואה סימנים לשיפור בשווקים הפיננסיים ובכלכלה, אך כי ההתאוששות צפויה להיות איטית והפעילות הכלכלית צפויה להמשיך להיות חלשה. "בתנאים אלו, בכוונת הבנק הפדרלי להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לקדם את ההתאוששות הכלכלית ולשמר יציבות מחירים", נכתב בהודעה הרשמית.

הבנק הפדרלי הודיע כי הוא ממשיך לרכוש ני"ע בניסיון להוריד את הריביות והאריך תוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בסך 300 מיליארד דולר עד אוקטובר. תוקף התוכנית אמור היה לפוג בספטמבר. ביקורות רבות נשמעו אודות התכנית, שכן היא לא הצליחה לשמור על הריביות על ההלוואות נמוכות עד כה, ורבים צפו כי הבנק לא יאריך את תוקפה.

מרבית הדברים שנכתבו בהודעה היו צפויים: כלכלנים צפו כי הבנק הפדרלי יותיר את הריבית ללא שינוי וחזו כי הבנק יאותת כי הוא רואה סימנים להתאוששות, אך יזהיר כי כל התאוששות צפויה להיות איטית

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב ביוני בהיקף נמוך מהתחזיות, לאחר שהיצוא עלה זה החודש השני ברציפות, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. הגירעון גדל ב-4% ל-27 מיליארד דולר, לאחר שבמאי הסתכם ב-26 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה זה כמעט עשור.

אנליסטים צפו כי הגירעון במאזן יתרחב ל-28.7 מיליארד דולר. היצוא עלה ב-2% ביוני, הודות לעלייה בביקוש למוצרים כגון מוליכים למחצה ומנועי מטוסים, בעוד שהיבוא עלה ב-2.3%. יבוא המוצרים והשירותים עלה בראשונה זה כמעט שנה ביוני, הודות לעלייה בביקוש למוצרים כגון מוליכים למחצה ומנועי מטוסים, בעוד שהייבוא עלה ב-2.3%.

בחברות האמריקאיות, בעקבות הודעתה של פייסבוק השבוע כי תרכוש את אתר העדכונים Friendfeed, אמר אתמול הנרי בלודג'ט כי על גוגל לרכוש את טוויטר במיליארד דולר. רכישת אתר המיקרו-בלוגינג תעניק לגוגל דריסת רגל בתחום המדיה החברתית בעוד שטוויטר תקבל במה מרכזית יותר, כתב בלודג'ט, אנליסט הטכנולוגיה לשעבר, ומי שהיה סמל לניפוח בועת הדוט.קום, בבלוג שלו.

ענקית האינטרנט גוגל מייצרת מיליארד דולר בכל חודשיים, לכן גם אם יתברר ששווייה של טוויטר הוא אפסי, כפי שרבים חושבים, גוגל תוכל להתמודד עם המחיקה בקלות יחסית, הסביר בלודג'ט את הסכום שהציע. לדבריו, אם יתברר שטוויטר שווה יותר ממיליארד דולר, גוגל תוכל להרוויח הרבה כסף מן הרכישה.

BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, דיווחה היום על צניחה של 65% ברווחיה במחצית השנייה של שנת הכספים של החברה, לאחר שמחירי המתכות והביקוש העולמי לסחורות נפלו בעקבות המיתון הגלובלי. הרווח השנתי של החברה נפל ב-62% - הירידה הראשונה ברווחיה השנתיים מזה שבע שנים. הרווח הנקי של BHP ביליטון במחצית השנייה שהסתיימה ב-30 ביוני הסתכם ב-3.26 מיליארד דולר, לעומת רווח של 9.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה שנה קודם לכן. למרות הירידה החדה ברווחים, הביסה BHP את תחזיות האנליסטים שצפו כי החברה תדווח על רווח של 3.1 מיליארד דולר.

סקיילקס תגייס כ-800-500 מיליון ש' באג"ח למימון עסקת פרטנר

במניות הישראליות, טאואר רשמה גידול קל של 4.3% בהכנסות ל-60.6 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 58.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. בניכוי מחיקות מוניטין בגובה 26.3 מיליון דולר ותגמולי אופציות, רשמה החברה רווח נקי של 5.4 מיליון דולר. ברבעון הבא, חוזה טאואר הכנסות של 77-73 מיליון דולר לרבעון השלישי של שנת 2009, המהווה עלייה של כ-28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וכ-24% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2009.

אורכית סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 4.1 מיליון דולר לעומת הכנסות של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על רקע ירידה בהוצאות התפעול, רשמה החברה הפסד נקי של 5.3 מיליון דולר או 32 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 7.8 מיליון דולר או 48 סנט למניה ברבעון המקביל.

איתוראן עקפה קלות את התחזיות בשורה העליונה עם הכנסות של 28.4 מיליון דולר, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל. האנליסטים צפו הכנסות של 28.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החמיצה החברה את תחזיות השוק עם רווח נקי של 2.4 מיליון דולר או 12 סנט למניה לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל ציפיות השוק היו לרווח של 17 סנט למניה.

סימטרון ספקית פתרונות תיב"מ משולבים לתעשיות התבניות, מבלטים, כרסום וחריטה של חלקי מתכת, רשמה ירידה משמעותית בהכנסותיה על רקע ההאטה העולמית. ההכנסות הסתכמו ב-8.1 מיליון דולר לעומצת הכנסות של 10.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות עמד הרווח הנקי על 73 אלף דולר או סנט אחד למניה בהשוואה לרווח נקי של 740 אלף דולר או 8 סנטים למניה ברבעון המקביל.

טבע פרעה השבוע את יתרת ההלוואה שקיבלה מבנק הפועלים ומבנק לאומי לצורך רכישת חברת באר בהיקף כספי של 630 מיליון דולר. טבע קיבלה מבנק הפועלים ומבנק לאומי בנובמבר 2008 הלוואת גישור של 1.75 מיליארד דולר בריבית של ליבור ל-3 חודשים בתוספת 0.75%. ההלוואה היתה אמורה להיפרע בנובמבר 2009. הלוואת הגישור משני הבנקים הישראלים הגדולים היתה אחד המקורות לצורך רכישת חברת באר תמורת 7.4 מיליארד דולר בדצמבר 2008.

טבע הודיעה היום על קבלת אישור והשקת זריקת ה-Oxaliplatin בגרסאות של 50 מ":ג/ 10 מ"ל ו 100 מ"ג/ 20 מ"ל שמייסע לחולי סרטן המעי הגס. מדובר בגרסה של זריקת ה-Eloxatin של סאנופי אוונטיס שמכירותיה בארה"ב מסתכמות ב-1.3 מיליארד דולר לשנה ל-12 החודשים שהתסיימו בדצמבר 2008.

סקיילקס מתכננת לגייס כ-800-500 מיליון שקל באג"ח לצורך מימון עסקת פרטנר עם האצ'יסון באמצעות הלוואה מהאצ'יסון, אשראי מהבנקים גיוס באג"ח והון מ"הבית" של כמיליארד שקל. התמורה בעסקה תעמוד על כ-5.3 מיליארד שקל. המימון המקובל בעסקות מסוג זה על ידי הבנקים הינו סביב כ-50% מהיקף העסקה. האצ'יסון תעמיד מימון מסוג "ונדור לנדינג" לעסקה. למרות הערכות מוקדמות לפיהן המימון שתעמיד החברה הסינית יעמוד על כ-100-150 מיליון דולר, המימון יהיה גבוה משמעותית ויסתכם בכ-300 מיליון דולר.

למרות הדולר החלש ברבעון השני, אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן מציגה עוד רבעון טוב. החברה סיימה את הרבעון עם זינוק של 11% בהכנסות ל-728 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה עלה רק ב-3.3% ל-59.9 מיליון דולר, הרווח הנקי שלה קפץ ב-92% ל-59.7 מיליון דולר גם בעזרת הכנסות מימון גבוהות לעומת הוצאות מימון גבוהות ברבעון המקביל.

חברת 012 סמייל דיווחה על גידול בהכנסות של 10% ל-291 מיליון שקל. החברה דיווחה על התפלגות ההכנסות כאשר תחום אספקת האינטרנט צמח בשיעור של 14% להכנסה של 150 מיליון שקל ואילו תחום השיחות הבין לאומיות צמח בכ-7% ל-132 מיליון שקל ברבעון. ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת, מס והפחתות) של סמייל ברבעון הוא 71 מיליון שקל, עלייה של 13%.

ג’קדה, המתמחה בפיתוח תוכנות אינטגרטיוויות לשיפור מערך שירות הלקוחות במוקדים טלפוניים שמפעילים ארגונים גדולים, סיימה את הרבעון השני עם נסיגה משמעותית בהכנסותיה. ההכנסות צנחו ל-2.5 מיליון דולר לעומת הכנסות של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי צמח ל-3.4 מיליון דולר או21 סנט למניה לעומת הפסד נקי של 1.6 מיליון דולר או 8 סנטים למניה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully