וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון פולסון, המשקיע שניבא את משבר האשראי, מאמין בבנקים, בזהב ובתרופות

רויטרס

13.8.2009 / 9:02

ברבעון השני הגדיל פולסון את אחזקותיו בבנק אוף אמריקה והפך לבעל המניות הרביעי בגודלו בבנק



מנהל קרן הגידור ג'ון פולסון, שגרף רווחים גדולים בעקבות הימור נגד חברות הפיננסים לאחר שצפה את משבר האשראי, מהמר כעת על מניות במגזר הבנקים, התרופות והזהב.



מדו"ח שהוגש לרגולטורים עולה כי החברה הנושאת את שמו, פולסון אנד קו, אשר נמנית על קרנות הגידור הטובות בעולם לאחר שנתיים של רווחים, רכשה מניות בנק אוף אמריקה בסך 168 מיליון דולר ברבעון והפכה לבעלת המניות הרביעית בגודלה בבנק.



המשקיעים עוקבים מקרוב אחר השקעותיו של פולסון לאחר שהצליח לנבא את משבר המשכנתאות של 2007 ואת קריסת הבנקים ומוסדות פיננסים אחרים ב-2008. מוקדם יותר השנה נראה כי פולסון אימץ נקודת השקפה פסימית יותר על השווקים והכלכלה, כשביצע רכישות אגרסיוויות של חברות העוסקות בכריית זהב.



פולסון הגדיל את הנתח שלו באנגלו-גולד אשנטי, חברת כריית זהב מדרום אפריקה, והפך לבעל המניות הגדול ביותר בחברה עם נתח של 12%. מצד שני, הפחית פולסון את אחזקותיו במרקט ווקטורס גולד מיינרס, אשר עוקבת אחר מדד אמקס של חברות כריית הזהב, ובסוף יוני החזיק 5% ממנה.



לפי המסמכים שהגישה פולסון אנד קו נראה כי פולסון צופה שהבנקים ומוסדות פיננסים אחרים יזנקו. החברה דיווחה על השקעות חדשות במספר בנקים מחוזיים וארציים, כולל 35 מיליון מניות של ריג'יונל פיננשל, שהופכים אותו לבעל המניות השני בגודלו בחברה.



מלבד מניות הבנקים והכרייה הגדיל פולסון את הנתח שלו בחברת התרופות שרינג פלו, ל-55.1 מיליון מניות, פי שישה לעומת אחזקותיו בחברה ברבעון הקודם. פולסון מחזיק ב-48.4 מיליון מניות ואיית, לעומת 30.4 מיליון מניות ברבעון הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully