וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מאבד גובה: היציג - 3.81

יעל חלק

13.8.2009 / 14:38

המסחר במט"ח עוד לא נרגע מהפסקת רכישת המט"ח על ידי בנק ישראל: היום נחלש המטבע ב-1% לשער יציג הנמוך ב-3% מזה שנקבע ביום ההודעה על הפסקת הרכישות

הדולר הוסיף לאבד היום גובה- המטבע האמריקאי נחלש ב-1% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.81 שקלים. המסחר בדולר מול השקל הושפע מהמגמה העולמית, כאשר בשעה זו נחלש המטבע האמריקאי גם לעומת הליש"ט והיורו. בבנק ישראל התעניינו הבוקר בציטוטים לדולר, אך החליטו שלא להתערב במסחר לעת עתה. את המכירות הבוקר מובילות קרנות הגידור הזרות.

ביום שני הודיע בנק ישראל כי יפסיק לרכוש מדי יום 100 מיליון דולר - מהלך בו החל ביולי 2008. עם זאת, הודיע הבנק כי ימשיך להתערב בשוק המט"ח כראות עיניו. במהלך השבוע האחרון איבד הדולר 1.3% לעומת השקל, יחד עם מגמת היחלשות הדולר בעולם. הדולר נסחר כעת ברמה הגבוהה ב-0.5% מהרמה בה נסחר בתחילת 2009.

הבנק הפדרלי הותיר אתמול את הריבית בארה"ב ללא שינוי, כצפוי, בטווח של 0-0.25%, והמשיך להמתין לסימני התאוששות נוספים. בהודעתו כתב הבנק כי היא רואה סימנים לשיפור בשווקים הפיננסיים ובכלכלה, אך כי ההתאוששות צפויה להיות איטית והפעילות הכלכלית צפויה להמשיך להיות חלשה. "בתנאים אלו, בכוונת הבנק הפדרלי להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לקדם את ההתאוששות הכלכלית ולשמר יציבות מחירים", נכתב בהודעה הרשמית.

הבנק הפדרלי הודיע כי הוא ממשיך לרכוש ני"ע בניסיון להוריד את הריביות והאריך תוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בסך 300 מיליארד דולר עד אוקטובר. תוקף התוכנית אמור היה לפוג בספטמבר. ביקורות רבות נשמעו אודות התכנית, שכן היא לא הצליחה לשמור על הריביות על ההלוואות נמוכות עד כה, ורבים צפו כי הבנק לא יאריך את תוקפה.

ועוד בגזרת המקרו - הגירעון במאזן התקציבי של ארה"ב התרחב ב-76% ביולי לעומת החודש המקביל והסתכם ב-180.6 מיליארד דולר, דיווח משרד האוצר האמריקאי. כלכלנים צפו גירעון בסביבות 180 מיליארד דולר בתקציב האמריקאי. עבור השנה כולה צופה ממשל אובמה גירעון שיא של 1.841 טריליון דולר, לעומת גירעון בסך 459 מיליארד דולר בשנת הכספים הקודמת, שהסתיימה בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully