וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 ימי ירידות - ת"א נצבעה בירוק

נתן שבע

13.8.2009 / 16:49

ת"א 25 קפץ ב-1.8%, מדד הנדל"ן עולה ב-3.6%. טאואר מזנקת ב-17% במחזור ענק. מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן

אחרי ארבעה ימי ירידות סיימו המשקיעים את שבוע המסחר בעליות שערים נאות. המסחר נפתח בעליות שערים של למעלה מ-1% שהלכו וגברו בשעות הצהרים בעזרת מניות הבנקים והנדל"ן. מדד ת"א 25 עלה ב-1.8% לרמה של 958 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 2% ל-897 נקודות ומדד התל טק הוסיף 2.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

ת"א 25 נגע ביום ראשון במהלך המסחר ברמת ה-1,000 נקודות אך מאז שטף את הבורסה גל של מימושים שלווה גם בירידות בעולם. מאז רמה זו ועד אתמול איבדה הבורסה כמעט 6% עד ההתאוששות שבאה היום. את הטריגר לכך נתנה בראש ובראשונה סימנים מעודדים על הכלכלה האמריקאית כפי שהצהיר עליהם אתמול יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי. העליות אתמול החזירו רק חלק מהירידות של השבוע, כך שבסיכון שבועי איבד ת"א 25 2.7%, ות"א 100 ירד ב-2.9%.

מחר בשעה 14:00 אמור להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שעשוי לעלות בשיעור גבוה של למעלה מ-1%. בין הסיבות למדד הגבוה הוא העלייה במע"מ, המשך העלייה במחיר הדיור המים והדלק.

דברי עידוד מצד יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, על הכלכלה האמריקאית הובילו לעליות אתמול בארה"ב - דאו ג'ונס הוסיף 1.3% ונאסד"ק עלה ב-1.5%. במזרח נרשמות הבוקר עליות של עד 1.9%.

הסיפור אתמול היה של חברת הסלולר פרטנר, לאחר שאילן בן דב הגיע לקו הסיום וחתם על העסקה לרכישת השליטה בחברה תמורת 5.3 מיליארד שקל. המניה תפתח את המסחר ללא פער ארביטראז'. גם מניות אחרות בחברות של בן דב נהנו אתמול מעליותף ביניהן טאו שעלתה ב-21%.

רצף של דו"חות כספיים הציף אתמול את הבורסה. מכתשים אגן דיווחה על רבעון קשה, אם כי המניה שמרה על יציבות. האנליסטים מעריכים כי עבורה מדובר בשנה אבודה. היום כבר נגררת המניה לעליות עם המגמה בשוק.

בין המפרסמות אתמול עשויה לבלוט גם היום מניית טאואר. החברה פירסמה תחזית טובה לרבעון השלישי, עם צמיחה של 24% בהכנסות, ובכך הקפיצה את המנייה אמש בוול סטריט. הבוקר היא פותחת בפער חיובי של 8%.

כיל, שתפרסם את תוצאותיה לרבעון השני בעוד כשבוע וחצי, ניהנת מעליות לאור מגמה חיובית שנרשמה אתמול במניות הדשנים בארה"ב שעלו ב-1%-2%.

מדד הנדל"ן שהוביל את הירידות בימים האחרונים, לאחר שאיבד כמעט 6% בשלושת הימים האחרונים חוזר לטפס היום ב-3.6%. מבין המטפסות בולטת כלכלית ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully