וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-0.1% ביולי על אף התוכנית הממשלתית לעידוד רכישת המכוניות

סוכנויות הידיעות

13.8.2009 / 15:50

תוכנית "מזומנים עבור גרוטאות" הביאה לעלייה של 2.4% במכירות המכוניות בארה"ב ביולי לעומת יוני



המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-0.1% בחודש יולי לעומת יוני על אף מאמצי ממשל ארה"ב לעודד את מכירות המכוניות במדינה באמצעות תוכנית "מזומנים עבור גרוטאות". זוהי הירידה הראשונה במכירות הקמעוניות בארה"ב זה שלושה חודשים. לעומת חודש יולי 2009, ירדו המכירות הקמעוניות בארה"ב ב-8.3%.



נתוני המכירות הקמעוניות בארה"ב, שפורסמו על ידי משרד המסחר האמריקאי, מראים כי הצרכנים בארה"ב עדיין חוששים להוציא כספים על אף תוכניות התמריצים הפדרליות. המכירות בכמעט כל סוגי החנויות ירדו בחודש יוני.



מכירות המכוניות בארה"ב עלו ב-2.4% ביולי לעומת יוני. ללא חישוב מכירות המכוניות, ירדו המכירות הקמעוניות בארה"ב ב-0.6%. אנליסטים ציפו לירידה של 0.1% במכירות הקמעוניות ללא חישוב מכירות המכוניות.



תוכנית "מזומנים עבור גרוטאות" מציעה סבסוד של עד ל-4,500 דולר על רכישת מכוניות חדשה ובעלת יעילות ניצול דלק גבוהה בעסקת טרייד-אין לדגמי מכוניות ישנים. הביקוש לסבסוד היה גדול מהמצופה על ידי הממשל, ולאחר שבוע בלבד נאלץ הסנאט האמריקאי לעכב את התוכנית, ששווייה עמד על מיליארד דולר, ולחפש לה מימון מחודש. בסוף השבוע אישר הקונגרס האמריקאי עוד 2 מיליארד דולר לתוכנית. עד כה נמכרו במסגרת התוכנית למעלה מ-300 אלף מכוניות.



מכירות הדלק ירדו ב-2.1% בשל הירידה במחירי הנפט. מכירות חומרי הבנין ירדו ב-2.1% ביולי לעומת יוני. מכירות מוצרי האלקטרוניקה ירדו ב-1.4%. מכירות הרהיטים ירדו ב-0.9%. מכירות מוצרי המזון ירדו ב-0.3%. המכירות במסעדות ובבארים עלו ב-0.4%. מכירות הביגוד עלו ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully