וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-150 בנקים ציבוריים בארה"ב מחזיקים בשיעור הלוואות ללא תנועה של 5%

סוכנויות הידיעות

14.8.2009 / 22:51

כ-300 בנקים דיווחו כי 3% או יותר מההלוואות שלהם מוגדרות כהלוואות ללא תנועה, שעליהן לא שולמה ריבית



יותר מ-150 בנקים ציבוריים בארה"ב מחזיקים בשיעור הלוואות ללא תנועה של 5% או יותר, רמה שלפי הרגולטורים בארה"ב עשויה למחוק את הונו של בנק ולאיים על יכולתו להמשיך לפעול – כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



מספר הבנקים החורגים מסף שמיטות החוב שקבע הממשל הקודם יותר מהכפיל עצמו מאז תחילת השנה, וקרוב ל-300 בנקים ציבוריים דיווחו כי 3% או יותר מההלוואות שבתיקיהם מוגדרות כהלוואות ללא תנועה, כינוי להלוואות שעליהן לא שולמה ריבית ושככל הנראה לא ייפרעו.



הבנקים הגדולים ביותר שבהן שיעור ההלוואות ללא תנועה עומד על 5% או יותר הם בנק מרשל אנד אילסלי במדינת ויסקונסין ובנק סינובוס פייננשל בג'ורג'יה, לפי בלומברג. בנק פלגסטאר במישיגן סובל משיעור ההלוואות ללא תנועה הגבוה ביותר, העולה על 10%. ברבעון השני של 2009 הצהירו בנקים אלה כי מאזניהם איתנים לפי הסטנדרטים שקבעו הרגולטורים.



מאז תחילת השנה קרסו 72 בנקים בארה"ב, הנתון הגבוה ביותר מאז 1992, בעקבות זינוק חד בשיעור החובות האבודים של צרכנים, חברות בנייה ועסקים קטנים. מספר הבנקים הבעייתיים בארה"ב, לפי נתוני הרגולטורים, עמד על 305 ברבעון הראשון של 2009, וצפויות עשרות קריסות בנקים נוספות לפני סיומו של המיתון.



הלוואות ללא תנועה עשויות לנגוס ברווחיו של בנק ולדלל את קופת המזומנים שלו. שלושה בנקים עם שיעור הלוואות ללא תנועה של 6.2% לפחות נסגרו בשבוע שעבר על ידי התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (fdic). לא כולל 19 הבנקים הגדולים בארה"ב, שנכללו במבחני העמידות שערך הממשל מוקדם יותר השנה, מחזיקים הבנקים האמריקאים עם שיעור הלוואות ללא תנועה של 5% או יותר בפקדונות בסך 193 מיליארד דולר.



כ-2.6% מההלוואות הבנקאיות בארה"ב, שהסתכמו ב-7.74 טריליון דולר בסוף מארס, הוגדרו כחובות מסופקים שיא של 17 שנה. "מדובר במספרים מבהילים, הבנקים מאבדים את יכולתם לנסות ולהרוויח את דרכם מחוץ למשבר", אמר בלייק האוולס, אנליסט בחברת בקר קפיטל מנג'מנט ולשעבר כלכלן ב-us בנקורפ, לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully