וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבורסה תשוב לעליות לאחר שבוע המימושים? בנק לאומי: בטווח הקצר המגמה צפויה להיות חיובית

טל לוי

15.8.2009 / 16:49

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב-1.1% בשל עליית המע"מ ומחירי המים; המסחר בארה"ב הסתיים בירידות שערים



הבורסה של תל אביב תפתח את שבוע המסחר לאחר המימושים שנרשמו בשבוע שעבר ולנוכח אכזבה מסויימת מנתונים בארה"ב: מדד יפתח ברמה של 958 נקודות ו יפתח ברמה של 897 נקודות.







בארה"ב, הסתיים המסחר ביום שישי בירידות שערים: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.8% לרמה של 9,321 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1.2% לרמה של 1,985 נקודות ו-s&p500 איבד 0.8% לרמה של 1,004 נקודות. בסיכום שבועי נחלש דאו ג'ונס ב-0.5%, נאסד"ק השיל 0.75% ומדד s&p500 השיל 0.5%.



מדד תל אביב 25 הגיע לרמה של 999 נקודות ביום ראשון לפני שבוע אך מאז שטף את הבורסה גל של מימושים שלווה גם בירידות בעולם. בשבוע האחרון איבד מדד תל אביב 25 כ-3%. בבנק לאומי העריכו ביום שישי כי "בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים".



בבנק הפועלים מחזיקים בתחזית פחות אופטימית וכתבו "כי ישנה סבירות לא מבוטלת למימושים נוספים בטווח הקצר". החברות הנסחרות ימשיכו לפרסם עד לסוף החודש את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2009.



ביום שישי נודע כי מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב-1.1%, ציפיות הכלכלנים במשק היו לעלייה של כ-1%. הסיבה לעליית המדד היא ההעלאה בשיעור המע"מ בחודש יולי ותחילתה של גביית היטל הבצורת. מתחילת השנה עלה מדד המחירים ב-3.2%, כאשר יעד האינפלציה השנתי הוא 1%-3%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-3.5%. לפי נתוני המגמה קצב האינפלציה השנתי עומד כעת על 5.1%.



בבית ההשקעות אופנהיימר הכריזו בשבוע שעבר כי המיתון כבר הסתיים וגם בברקליס הגיעו למסקנה דומה לנוכחי האינדיקטורים המעידים על סיומו המתקרב של המיתון. ואכן, התפוקה התעשייתית בארה"ב עלתה בחודש יולי, לראשונה מאז אוקטובר 2008, לאחר שתוכנית ה"מזומן תמורת גרוטאות" של מממשל אובמה הובילה לעלייה בביקוש למכוניות.



עם זאת, מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל באופן בלתי צפוי בחודש אוגוסט, זה החודש השני ברציפות, לשפל של חמישה חודשים בשל חששם הגובר של האמריקאים מהעלייה בשיעור האבטלה והקיצוץ בשכר. בעקבות הירידה במדד ביטחון הצרכנים, מחיר הנפט צנח ביום שישי ב-4.2% לרמתו הנמוכה ביותר מזה שבועיים בבורסת הסחורות של ניו יורק (67.5 דולר לחבית).



מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש יולי לעומת יוני, בהתאם לציפיות האנליסטים. מדובר בירידה של 2.1% לעומת חודש יולי המקביל - הירידה השנתית הגדולה במחירי הצרכן בארה"ב מאז שנת 1950. מדד המחירים לצרכן ב-16 המדינות החולקות את מטבע היורו ירד בחודש יולי זה החודש השני ברציפות בשיעור הגדול מהערכות האנליסטים.



בנק לאומי השלים ביום חמישי בערב גיוס של 2 מיליארד שקל בהנפקת שטרי הון מסוג הון משני עליון. הבנק הנפיק שני סוגי שטרי הון - הראשון שקלי בריבית משתנה והשני צמוד מדד. שטרי הון משני עליון נחשבים להון לצורך חישוב יחס הלימות ההון של הבנק ובעזרת הגיוס הזה הוא צפוי להשיג יחס הלימות הון של יותר מ-12% בסוף הרבעון השלישי של השנה בו התבצע הגיוס.



אילן בן דב השלים ביום רביעי את העסקה לרכישת 51% מחברת הסלולר פרטנר: בן דב ישלם 5.29 מיליארד שקלים עבור החלק כאשר העסקה תסגר בעוד 3 חודשים. בן דב יחזיק בפרטנר באמצעות חברת סקיילקס. ההערכות הן שבן דב שילם מחיר גבוה יחסית – יותר מכפי שהיו המתחרים לשלם – ולכן הוא עשוי לבצע שורה של צעדי התייעלות מקיפים בחברה, וישאב דיווידנדים רחבים.



ביום שישי בבוקר העריכו בבנק ההשקעות ubs כי פרטנר תשלם דיווידנד של 100% מרווחי ולא רק 80% לפי המדיניות היום. ב-ubs צופים דיווידנד של 800 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010, שעשוי לצמוח גם ל-1.5 מיליארד שקל. שאו הותיר את המלצתו למניה על "נייטרלי" עם מחיר יעד של 73 שקל - כ-5% מעל מחיר המניה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully