וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תריסר חברות בארה"ב הפסיקו לפרסם בתוכנית בה קרא המנחה לאובמה "גזען"

ניו יורק טיימס

16.8.2009 / 8:35

ההתנגדות החברות המפרסמות לדבריו של המנחה מוכיחה כי הן מנסות להתרחק מדיונים מעוררי מחלוקת



כתריסר חברות הפסיקו לפרסם בתוכניתו של המנחה גלן בק בערוץ פוקס ניוז, לאחר שבק קרא לנשיא ארה"ב ברק אובמה גזען "בעל שנאה עזה לאנשים לבנים ולתרבות הלבנה", בחודש שעבר.



בין החברות שהפסיקו לפרסם בתוכניתו של בק ועברו לתוכנית אחרות נמצאות יצרנית המזון קונגרה, יצרנית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל וחברת הביטוח פרוגרסיב. קונגרה פירסמה הודעה על החלטה, בה אמרה: "אנחנו מחוייבים לגיוון תרבותי והיינו רוצים למנוע את ההנחה השגויה שפרסום בזמן תוכנית זו משמעותו תמיכה בדיעותיו של בק".



ההתנגדות החברות המפרסמות לדבריו של בק מוכיחה כי הן מנסות להתרחק מדיונים מעוררי מחלוקת. "הטלוויזיה בימינו מאוד מקוטבת ומעוררת מחלוקת", אמר דוני דויטש, בכיר בענף הפרסום ומנחה אורח ב-cnbc ו-msncb - ערוצים מתחרים לפוקס ניוז.



בחודש שעבר מנה דויטש את החברות המפרסמות בתוכניתו של גלן בק והמליץ לכל מי שמתנגד לדבריו של דויטש לכתוב לבכירי החברות.



החלטת החברות המפרסמות להפסיק לפרסם בתוכניתו של בק הגיעה לאחר שארגון colorofchange.org, ארגון המכנה את עצמו קואליציה פוליטית שחורה, יצר קשר עם נותני החסות לתוכניתו של בק. הערותיו של בק, שדרן רדיו שנוי במחלוקת ובדרן אשר הצטרף לרשת פוקס ניוז בינואר האחרון, לא שודרו בתוכנית של בק עצמו, אלא בתוכנית הבוקר "פוקס וחברים".



באותו היום נראה היה שרשת פוקס ניוז הרחיקה עצמה מדעותיו והערותיו של בק שאובמה הוא גזען, ופרסמה בבלוג הרשת כי דעותיו של בק הן שלו בלבד, והן לא מייצגות את הרשת כולה.



יומיים לאחר מכן colorofchange.org ביקשה מ-600 אלף חבריה לחתום על עצומה להפסקת מתן החסויות לבק. לפי הארגון, למעלה מ-100 אלף איש חתמו על העצומה.



מפוקס עצמה נמסר כי לקריאות נגד הפרסום בתוכנית של בק לא היתה השפעה כלכלית עליה. "המפרסמים העבירו את החסויות לתוכניות אחרות ברשת, כך שלא הפסדנו הכנסות", אמר דובר החברה, חטיבה של ענקית המדיה ניוז קורפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully