וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסובסידיות לתעשיית הסרטים במדינות ארה"ב הולכות וגדלות; יותר ויותר הפקות עוזבות את קליפורניה

סוכנויות הידיעות

16.8.2009 / 10:24

הסבסוד של מדינת מישיגן מימן 42% מהפקת הסרט "גראן טורינו"; בקליפורניה טרם הוחלט אם לסבסד סרטים



יותר ויותר מדינות בארה"ב מעניקות סבסוד, הלוואות ללא ריבית והטבות מס לתעשיית הסרטים של הוליווד. שבע מתוך חמישים המדינות באמריקה מציעות כעת תמריצים על למנת לפתות את אולפני הסרטים. חלקן מממנות חלק מעלויות ההפקה, שעשויות לכלול גם את שכר השחקנים. אחרות מעניקות הטבות מס שאותן ניתן למכור לתושבים המקומיים. קליפורניה, שבמשך שנים התנגדה לסבסוד הסרטים, אישרה באחרונה שורה של הטבות למפיקי הסרטים. קנטאקי שוקלת גם היא להצטרף למועדון.



ההטבות הממשלתיות הובילו לכמה החלטות אומנותיות משונות. "גראן טורינו", סיפור שעסק במקור בקהילת המהגרים במינסוטה, עבר למישיגן כדי לנצל את ההטבות הממשלתיות, שהגיעו ל-42% מעלות ההפקה. הסרט "קרב: לוס אנג'לס", שייצא לאקרנים בקרוב, צולם בעיקר בבייטון רוז', לואיזיאנה, במקום בעיר המלאכים.



מחקרים שהוזמנו על ידי הממשלות הראו באחרונה כי מימון ההפקות משתלם, וכי אולפני הסרטים הולכים אחרי הכסף: נתח הפקות האולפנים הגדולים בקליפורניה ירד משני שליש ב-2003 לפחות משליש ב-2008, בעוד הפוליטיקאים מתנצחים בשאלת הסבסוד. כפי הנראה, הסבסוד גם סייע לארה"ב להתחרות מול אירופה וקנדה, אף כי הדולר החלש לקח גם הוא חלק משמעותי בכך.



המיתון הביא לקיצוץ בתקציבי המדינות, שעשוי לפגוע גם בסבסוד הסרטים. הקיץ קיצצו ויסקונסין ואינדיאנה בהטבות שהן מעניקות לאולפנים, ומישיגן שוקלת צעדים דומים. אולם נראה כי מרבית המדינות ימשיכו לסבסד את התעשייה, ואף יגדילו את התקציבים המיועדים לכך. במדינות שהיו בין הראשונות להעניק את ההטבות התפתח שוק עובדי הפקות מיומנים, דבר חיוני בתקופה של פיטורים וקיצוצים בחברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully