וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבית? רק סלולר

אקונומיסט

16.8.2009 / 10:23

רבע ממשקי הבית בארה"ב מסתמכים על טלפון סלולרי . בקצב הנוכחי הטלפון הקווי יימחק עד 2025. ההשלכות: חברות ושירותים ציבוריים רבים, כולל שירותי החירום, שקיומן תלוי בטלפונים הקוויים - בסכנה

הרבה דובר על תעשיית העיתונים, שמאבדת קוראים בקצב מסחרר. אולם ישנו פלח שוק נוסף שנפגע קשות בעקבות הקידמה הטכנולוגית - הטלפונים הביתיים. מפעילות הטלקום מדווחות על עזיבה המונית של לקוחות, בקצב של 700 אלף איש בחודש. אנליסטים מעריכים כי 25% ממשקי הבית באמריקה מסתמכים על טלפונים סלולריים בלבד - נתח שעשוי לצמוח ל-50% בתוך 3 שנים בלבד. אם הירידות יימשכו בקצב הנוכחי, עד 2025 ינותק קו הטלפון הקווי האחרון בארה"ב.

לכך עשויות להיות השלכות נרחבות, לא רק עבור מפעילות הטלקום. הדבר יפגע בעסקים התלויים בטלפונים קוויים, ייקר את העלויות וישבש את המודל העסקי שלהם. בנוסף, ולא פחות חמור, הידלדלות רשתות הטלפון הקווי מאיימת על עבודת שירותי החירום, כגון המשטרה ומכבי האש.

המגמה החריפה בחודשים האחרונים: במחצית הראשונה של 2005 רק 7.3% ממשקי הבית החזיקו בטלפון נייד בלבד, לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), האוסף נתונים משום שהוא מעניק שירותי בריאות דרך טלפונים קוויים. עד סוף השנה שעברה זינק שיעור זה ל-20.2% - עלייה של 2.7% במחצית השנייה של השנה שעברה לבדה, העלייה הגדולה ביותר אי פעם.

הראשונות לסבול הן חברות הטלמרקטינג והסקרים הטלפוניים. קשה יותר להשיג את מספרי הטלפון הסלולרי, ובמקרים רבים החוק אוסר להתקשר אליהם, משום שבארה"ב משתמשי הסלולר משלמים גם על שיחות נכנסות.

גם חברות הטלקום נפגעות: לפי חישובי קרייג מופט, אנליסט בחברת ברנשטין ריסרץ', יותר מ-50% מהכנסות ענקיות הטלקום ורייזון ו-AT&T, חברות הטלקום הגדולות במדינה, נובעות מטלפונים קוויים. שתי החברות וחברת קווסט, מפעילת הטלפונים הקוויים השלישית בגודלה בארה"ב, פיטרו אלפי עובדים והודיעו על פיטורים נוספים בצעדי קיצוץ עלויות עקב הירידה החדה במספר המשתמשים. הדבר עשוי בתורו להביא לעלייה במחירים, אשר תפגע בעיקר בעסקים אשר המודל העסקי שלהם מבוסס על שימוש בטלפונים קויים.

עם המשך מגמת הירידה, הרגולטורים בארה"ב יאלצו להתמודד עם בעיה קשה - לוודא שהשירותים הציבוריים שניתנו עד כה באמצעות הטלפונים הקויים ימשיכו להתקיים. תוכנות איתור השיחה שנמצאות בשימוש על ידי מכבי האש, שירותי האמבולנס ושירותי חירום נוספים פועלות רק על טלפונים קוויים. בנוסף, כיום מסבסדת הממשלה טלפונים קוויים כדי לוודא שכל אחד יוכל להשיג טלפון קווי. בעוד מספר המשתמשים בטלפונים קויים הולם ויורד, יעלה גובה הסובסידיות אותן תצטרך הממשלה לשלם.

הסכנה, אומר מופט, היא שהרגולטורים יטילו מיסים חדשים על שירותי הסלולר והאינטרנט, כדי לפצות על הירידה בהכנסות. באופן זה, ההכנסות מהשירותים החדשים יוקצו לשמירה על התשתיות הקוויות הישנות - מה שיאט את הצמיחה. בנקודה זאת, הוא אומר, "בעיית הסלולר" תהפוך להיות הבעיה של כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully