וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק הישראלי משנה כיוון?

ברבעון השני נרשמה צמיחה חיובית מתונה לאחר ירידות בשני הרבעונים האחרונים. הלמ"ס גם עדכנה כלפי מעלה את תחזית הצמיחה השלילית ל-3.2%

האם המשק הישראלי מאותת על יציאה מהמיתון? מנתוני הלמ"ס עולה כי ברבעון השני של השנה נרשמה במשק צמיחה חיובית מתונה, בשיעור שנתי של 1%, לאחר ירידות של 3.2% ברבע הראשון ו-1.4% ברבע האחרון של שנת 2008.

העלייה בתוצר ברבעון השני השנה משקפת עליה ביצוא הסחורות והשירותים (5.8%), בהוצאה לצריכה פרטית (4.4%), ובהוצאה לצריכה ציבורית למעט יבוא ביטחוני (19.8%) בחישוב שנתי. לעומת זאת, נמשכה הירידה בהשקעות בנכסים קבועים -10.3%- בחישוב שנתי.

למרות הנתונים האופטימיים, הנתונים החצי שנתיים משקפים תמונה עגומה במקצת: התוצר המקומי הגולמי במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, ירד במחצית הראשונה השנה ב-1.7% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 0.9% במחצית הקודמת ועלייה של 5.2% במחצית הראשונה אשתקד.

התוצר המקומי הגולמי (למעט מסים נטו על יבוא) ירד במחצית הראשונה השנה בשיעור שנתי של 0.5%, לאחר עלייה של 1.7% במחצית הקודמת ועלייה של 5.0% במחצית הראשונה בשנת 2008.

במקביל עדכנה הלמ"ס כלפי מעלה גם את נתוני הצמיחה לרבעון הראשון, לצמיחה שלילית של 3.2%, לעומת צמיחה שלילית של 3.7% כפי שדיווחה לפני חודש.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בתגובה לדברים, כי "מדובר בנתון מעודד נוסף בשורה של סימנים חיוביים שקיבלנו בשבועות האחרונים המלמדים על כך שישנה התייצבות במשק. אנו בטוחים כי התכנית הכלכלית והתקציב הדו-שנתי של הממשלה ימשיכו לתת את אותותיהם גם בחודשים הקרובים ויובילו את המשק לצמיחה מהירה ובת קיימא".

שטייניץ הוסיף: "יחד עם זאת מוקדם עדיין להכריז על תום המשבר ועל היציאה מהמיתון, אנו צופים כי נתוני האבטלה עלולים עוד לעלות ויצירת מקומות עבודה נמצאת בראש מעיינינו. יש לשים לב לכך כי נמשכת הירידה בהשקעות בנכסים הקבועים, דבר שעלול להעיב על הצמיחה בטווח הארוך. הממשלה תמשיך לפעול בנחישות על מנת להתמודד עם השלכות המשבר על המשק הישראלי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע סיפוק מן הנתוני ואמר: "הנתונים המצטברים של הרבעונים האחרונים מעידים על כך שמצב המשק הישראלי טוב יותר מזה של הכלכלות המובילות בעולם.

"העליות בצריכה הפרטית, ביצוא ובגביית המיסים מעודדת מאוד. אמשיך להוביל, יחד עם שר האוצר, מדיניות כלכלית עקבית המעודדת צמיחה ויציבות במשק הישראלי. בראש וראשונה נפעל יחד עם שרי הממשלה להסרת חסמים ביורוקרטים – ברפורמה במינהל מקרקעי ישראל, בפישוט הליכי התכנון והבנייה ובפריסת רשת רכבות וכבישים. כל אלו יוזילו את מחירי הדירות ברחבי הארץ ויקרבו את הפריפריה למרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully