וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: סלקום נהנית כרגע משקט יחסי סביבה ואין לנו ספק כי תמשיך לספק הסחורה

TheMarker

16.8.2009 / 13:58

האנליסטים של לידר שוקי הון מזהים כעת upside של 20% לפחות, תשואת דיווידנד מרשימה ולכן ממשיכים להמליץ בקניה. מחיר היעד יעודכן לאחר מפגש משקיעים



סלקום תפרסם מחר (שני) את דו"חות הרבעון השני לפני המסחר בישראל. בדומה לרוב חברות הטלקום, בלידר שוקי הון מצפים לדו"חות טובים כאשר לאור כל ההתרחשויות בענף, סלקום נמצאת תחת שקט יחסי וממשיכה לספק הסחורה.



בסיס מנויים - בלידר מעריכים כי בסיס המנויים של החברה יגדל בכ-15 אלף מנויים חדשים. כמובן שרוב הגיוס צפוי להיות של מנויים המשלמים בדיעבד (post-paid).



הכנסות - למרות הירידה ב-arpu, בלידר צופים גידול של כ-1% בהכנסות משירותי סלולר. ההכנסות מציוד קצה עמדו ברבעון המקביל שהיה הרבעון השני בתוך ניידות המספרים, על כ-190 מיליון שקל והאנליסטים של לידר שוקי הון צופים ירידה לרמה של כ-150 מיליון שקל. לפיכך, הכנסות הרבעון
צפויות לעמוד על כ-1.58 מיליארד שקל לעומת 1.6 מיליארד ברבעון הקודם.



חשוב לא להתרגש מירידה בסך המכירות, אלא לבחון את התנהגות ההכנסות משירותים.



ebitda - האנליסטים צופים ebitda של כ-600 מיליון שקל. ה-ebitda צפוי לעמוד על כ-38.5% מהמכירות. תתכן הפתעה לטובה בשיעור ה-ebitda לאור היציבות בהכנסות משירותים וסבסוד יחסית נמוך של מכשירים. חשוב לזכור כי תחת שיטת ה-ifrs, נכון לעכשיו, סלקום מהוונת עמלות לסוכני מכירות, אולם לא מהוונת סבסוד מכשירים ואם תעשה כן בדו"חות הרבעון השני, כנראה שתציג שיעורי ebitda גבוהים יותר.



רווח נקי - הרווח הנקי צפוי להסתכם בכ-260 מיליון שקל או 2.63 שקל למניה. מדיניות הדיווידנד היא חלוקה של 95% מהרווח, קרי 248 מיליון שקל (תשואה רבעונית של כ-2.3%). תמיד קיימת האפשרות בסלקום לחלוקה עודפת של רווחים שלא חולקו עד כה.



יש להזכיר כי בחודש אפריל גייסה החברה כמיליארד שקל באגרות חוב.



השורה התחתונה



סלקום נהנית מפריבילגיה של שקט תעשייתי סביבה מצד בעלי המניות, כאשר היא נדרשת נכון לעכשיו "להתעסק" רק בפעילות הסלולרית ובמפ"א העסקי. לבעלי המניות תמיד תהיה האפשרות לפעול בתחומים אחרים תחת המטריה של נטוויז'ן או מטריה משותפת לסלקום ונטוויז'ן במקרה הצורך (בכפוף לרגולציה).



האנליסטים של לידר שוקי הון מזהים כעת upside של 20% לפחות, תשואת דיווידנד מרשימה ולכן ממשיכים להמליץ בקניה. מחיר היעד יעודכן לאחר מפגש משקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully