וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה כאל: זינוק של 28% ברווח הנקי ל-72 מיליון שקל; ההפרשה לחובות מסופקים גדלה ביותר מפי 2

שרון שפורר

16.8.2009 / 14:10

מנכ"ל כאל, בעז צ'צ'יק: "מחזורי העסקות חזרו לעלות אבל מוקדם להכריז בקול תרועה רמה על מות המשבר"



חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל חתמה את הרבעון השני של 2009 עם זינוק של 28% ברווח הנקי ל-72 מיליון שקל, ועם רווח של 129 מיליון שקל בכל המחצית הראשונה של השנה. זאת, למרות שהיקף העסקות שבוצעו בכרטיסי האשראי של החברה גדל בקצב איטי במיוחד לעומת השנים הקודמות - 2% בלבד.



החברה, שבשליטת בנק והבנק , נהנתה ברבעון החולף מגידול של 13% בהכנסות ל-292 מיליון שקל, שנבע הן מגידול של 9% בהכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי והן מצמיחה של 35% בהכנסות המימון.



עם זאת, ההפרשות לחובות מסופקים זינקו ברבעון ביותר מפי 2 ל-19 מיליון שקל, והיו הגורם העיקרי לגידול בהוצאות החברה, שהסתכמו ברבעון השני של השנה ב-193 מיליון שקל.



מספר כרטיסי האשראי בכאל, בראשות המנכ"ל בעז צ'צ'יק, הגיע בסיום הרבעון ל-1.54 מיליון, מתוכם 1.28 מיליון "כרטיסים פעילים" - כלומר כרטיסים שבהם בוצעה עסקה אחת לפחות במהלך הרבעון. מדובר בעלייה של 17 אלף כרטיסים לעומת סוף הרבעון הראשון של השנה.



את המיתון הכלכלי וההרעה במצב הצרכנים בישראל אפשר להרגיש במחזורי העסקות בויזה כאל. מחזורים אלו הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-20.275 מיליארד שקל - גידול של 2% בלבד אל מול התקופה המקבילה אשתקד. בשנים עברו הורגלו חברות כרטיסי האשראי בשיעורי גידול דו ספרתיים במחזורי העסקות - אך בשל המיתון - נרשמה יציבות במחזורים.



כאל נבדלת מחברות כרטיסי האשראי המתחרות שלה - ישראכרט ולאומי קארד - בפעילות סליקה באתרי אינטרנט בחו"ל. החברה סולקת אתרים שונים ובהם גם אתרי פורנו, הימורים ואתרים לממכר תרופות כגון ויאגרה. ברבעון הראשון הצליחה כאל להציג שיפור משמעותי בתוצאות, לעומת תוצאות מתחרותיה. זאת, לא מעט הודות לפעילותה הייחודית המרוכזת תחת החברה הבת, כאל אינטרנשיונל.



כאל אינטרנשיונל הרוויחה בששת החודשים הראשונים של השנה 33 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הרבעוני הסתכם בכ-16 מיליון שקל - ירידה קלה אל מול הרבעון הראשון של השנה - שנבעה בעיקר מהיחלשות שער הדולר ברבעון השני אל מול הרבעון הראשון, ומגידול בהפרשה לחובות מסופקים בגין פעילות זו. הכנסות כאל אינטרנשיונל הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-92 מיליון שקל - זינוק של 50% מול המחצית המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-49 מיליון שקל.



כאל אינטרשניונל מחלקת את כל רווחיה כדיווידנד לבעלת השליטה היחידה בה (100%), ויזה כאל, כך שמתחילת השנה הוזרמו לחברה 33 מיליון שקל כדיווידנד.



הונה העצמי של ויזה כאל הגיע בסוף יוני ל-931 מיליון שקל, לעומת 802 מיליון שקל בסוף 2008. יחס הלימות ההון בסוף הרבעון עמד על 21%.



מנכ"ל ויזה כאל, בעז צ'ציק, התייחס לתוצאות החברה ברבעון ולפעילות הצרכנית בכלל. לדברי צ'צ'יק, הגידול בפעילות המסורתית של כרטיסי האשראי ברבעון עמד על 1.8%, ובכך שיקף את ההאטה והמיתון במשק. עם זאת, הוא ציין כי החל מהחודשים יולי-אוגוסט ניתן להרגיש התעוררות במחזורי העסקות שגדלו על פי הערכתו בכ-6%-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, התעוררות זו מורגשת בענפים רבים כגון בתי הכלבו, חנויות אופנה מסעדות ועוד. לדבריו, רמות ההפרשה לחובות מסופקים גדלו בשל מוסר תשלומים לקוי שנבע מהמשבר, אך גם בשל העובדה שבמחצית הראשונה של 2008 ההפרשות לחובות מסופקים היו נמוכות מההפרשות המייצגות.



למרות ההתעוררות שמרגישים בכאל במחזורי העסקות, ולמרות שעבור החברה מדובר ברווח שיא רבעוני - צ'ציק סבור כי המשבר עדיין לא חלף: "אנחנו עדיין לא מכריזים בקול תרועה רמה על מותו של המשבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully