וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס בהמלצות חמות: המרו על עליית הנפט ונגד מניות הנדל"ן המסחרי והדולר

סוכנויות הידיעות

16.8.2009 / 15:13

ניתוח של בית ההשקעות האמריקאי ממליץ על מהלכי השקעות הנגזרים מתחזיותיו הכלכליות



גולדמן סאקס ממליץ להמר נגד מניות הריט, נגד הדולר האמריקאי ונגד הכלכלות המפותחות, כך על פי ניתוח שהוציא ללקוחותיו בשוק האופציות. בית ההשקעות פירסם סדרה של תרחישים כלכליים אפשריים והמלצות כיצד לבצע את ההשקעות הנגזרות מהן. להלן כמה מההמלצות הבולטות.



שוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב



הפערים ההולכים ונפתחים בין מניות ריט (קרנות השקעות בנדל"ן) לבין אג"ח מגובות משכנתאות נדל"ן מסחרי (cmbs) מצדיקים ביצוע שורט (מכירה בחסר - הימור על ירידה) על מניות ריט; רכישת cmbs מדורגות aaa או מכירה של ביטוח על מדדי אג"ח מגובות נדל"ן מסחרי(cmbx).



מקרו-כלכלה



הנתונים היסודיים של הכלכלה העולמית מראים כי מאזני הכלכלות המתעוררות עדיפים על אלה של הכלכלות המפותחות המגדילות את חובותיהן; ארה"ב עומדת בפני גידול בחובות ושחיקה של הדולר האמריקאי בטווח הארוך.



לפיכך יש לבצע שורט (מכירה בחסר - הימור על ירידה) על הכלכלות המפותחות ולהשקיע במתעוררות; לרכוש אופציות מכר על הדולר, הין או היורו ואופציות רכש על מטבעות של מדינות המייצאות סחורות (אוסטרליה, ברזיל, קנדה, נורווגיה); לרכוש מניות של יצרניות סחורות לא אמריקאיות; לרכוש את מדד סחורות של גולדמן סאקס כהגנה מאינפלציה.



יפן



כלכלת יפן צועדת בנתיב של חולשה, עם האטה ביצוא וגידול בחובות הממשלה, ולפיכך מומלץ למכור ין.



שוק הקמעונות והצרכנות בארה"ב



ירידה צפויה בצריכה הפרטית וחולשה כללית בכלכלה מצדיקים רכישה של ביטוח אג"ח (cds) לחמש או שבע שנים בתחום הקמעונות והצרכנות; רכישת מרווחי אופציות על מדד s&p select retail. יש לשקול למכור אופציות מכר כדי להוזיל את אופציות הרכש.



סחורות



התכוננו לגידול בביקוש לנפט גולמי, חולשה בדולר ואינפלציה; בה בעת יש מחסור בכושר זיקוק ותנודתיות גבוהה באופציות על אלומיניום. ההמלצה היא לקנות חוזים ארוכי טווח לנפט; לבצע שורט (מכירה בחסר) על המרווח בין מחיר הנפט לבין מחיר המוצרים הנגזרים (crack spread); למכור אופציות רכש על אלומיניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully