וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיא השיקה שלוש קרנות מנייתיות העוקבות אחר אינדקסים של AlphaBeta

יובל מעוז

16.8.2009 / 16:54

מטרת האינדקסים של AlphaBeta להפיק תשואה עודפת על המדדים המסורתיים



הראל פיא, חברת הקרנות של הראל פיננסים, השיקה שלוש קרנות נאמנות מנייתיות בשיתוף פעולה עם חברת alphabeta, שמטרתן להיצמד לאינדקסים של אלפא-ביתא בשוק ההון הישראלי. הקרנות יאפשרו למשקיעים לנסות ולהפיק עודפי תשואה לעומת המדדים המסורתיים.



בדומה לחברות האינדקסים הפועלות בארה"ב ובאירופה, המדדים החדשים של alphabeta מסווגים את המניות בתל אביב לא רק על פי גודל, כפי שנעשה במדדים המסורתיים, אלא גם על פי סגנון ההשקעה. כל מניה בתל אביב משויכת לאחד ממדדי הגודל והסגנון על פי גודלה וסגנון ההשקעה, כלומר, מניות ערך (value) או מניות צמיחה (growth).



מניות value הן מניות הנסחרות במחירים נמוכים יחסית לנתוניהן הפיננסיים. מחירים נמוכים אלו מתבטאים במכפילי רווח, תזרים מזומנים והון עצמי נמוכים. לעומתן, מניות growth נסחרות במחירים גבוהים יחסית לנתוניהן הפיננסיים, כלומר במכפילים גבוהים. לפי הנחה זו, בטווח הארוך מניות value בישראל עשויות להניב תשואות גבוהות יותר ממניות ה-growth ומהמדדים הכלליים.



מדדי alphabeta נחלקים לשני סוגים: אינדקסים value ואינדקסים פונדמנטליים. האינדקסים הפונדמנטליים משוקללים על פי נתונים כגון תזרים מזומנים, רווח, מכירות וערך עצמי - ערכים הלקוחים מהדו"חות הכספיים של החברות. אינדקסים פונדמנטליים נותנים משקל רב יותר לחברות הגדולות ומייצגים את השוק כמו המדדים המסורתיים.



שלושת קרנות הנאמנות שהושקו הן הראל alphabeta ת"א 100 value, הראל alphabeta מניות value, והראל alphabeta מניות פונדמנטלי. דמי הניהול בקרנות אלו יעמדו על 1.6% בלבד, הנמוכים מהמקובל בניהול קרנות מנייתיות.



חברת alphabeta, מפתחת מדדי ה-value בישראל, נוסדה על ידי קובי שמר, שהיה ממייסדי ומנהלי חברת אנליסט, ומאז שפרש משוק ההון בשנת 2002, עסק בפיתוח אינדקסים חדשים בשוק ההון. החברה עוסקת בפיתוח מדדים המייצגים אסטרטגיות השקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully