וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונס הנכסים של אלן סטנפורד דורש לעצמו 34% מכספי ההונאה לכאורה שנמצאו עד כה

סוכנויות הידיעות

16.8.2009 / 17:05

כונס הנכסים של אלן סטנפורד דורש לעצמו 34% מכספי ההונאה לכאורה שנמצאו עד כה



עורך הדין אשר הוטלה עליו המשימה לכנוס נכסיו של המיליארדר הטקסני אלן סטנפורד, שהואשם בהונאת פונזי בשווי 7 מיליארד דולר, הצליח להרגיז את כל מי שהוא עובד עבורו.



הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) וגופים נוספים הקשורים להונאה לכאורה של סטנפורד דיווחו כי עורך הדין ראלף ג'נבי, שמונה לתפקיד כונס הנכסים על ידי בית המשפט האמריקאי, הפך לסורר והוא מסרב לשתף פעולה עם ה-sec.



עורכי הדין של סטנפורד טענו כי ג'רבי חורג מסמכויותיו. ג'ון ליטל, המייצג את האינטרסים של המשקיעים שאיבדו כספם, טען כי פעולותיו של ג'רבי שערורייתיות.



הדוגמא האחרונה לכך שג'רבי הצליח להכעיס את כל המעורבים בפרשה, היא דרישתו לקבל 27 מיליון דולר בתור עמלות לכינוס הנכסים, לעצמו, לצוות עורכי הדין העובדים עמו וליועצים שגייס כדי למצוא את המיליארדים הנעלמים בפרשת סטנפורד.



את אותה העמלה דורש ג'רבי מהכספים שאמורים להיות מחולקים בין קורבנות ההונאה לכאורה. הסכום מהווה 34% מ-81.1 מיליון דולר אותם הצליח למצוא ג'רבי, לפי מסמכי בית המשפט.



ג'רבי דרש 800 אלף דולר לכיסוי עמלות והוצאות לחברת עורכי הדין בראשה הוא עומד. 8.9 מיליון דולר נוספים יכסו עמלות והוצאות לחברת הייעוץ fti ו-8.4 מיליון דולר עבור חברת עורכי הדין בייקר בוטס.



הרשות לניירות ערך בארה"ב נחמת בדרישתו של ג'רבי בבית המשפט, והיא טענה כי לא מגיע לו 1.1 מיליון דולר עבור כל שבוע בו ביצע עבודתו, עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully