וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS השוויצי יעביר לארה"ב כ-5,000 שמות לקוחות החשודים בהונאת מס

רויטרס

16.8.2009 / 18:41

מדובר במספר קטן בהרבה לעומת כ-50 אלף שמות שדרשו רשויות המס בתחילה



ubs יעביר לממשל האמריקאי פרטים של כ-5,000-4,500 מבין למעלה מ-50 אלף לקוחות אמריקאיים המחזיקים חשבונות בשווייץ, במסגרת העסקה בין הבנק השווייצי לממשל - כך עולה מדיווחים בעיתונות השווייצית. בשבוע שעבר דווח כי ubs והממשל האמריקאי הגיעו להסכם עקרוני בנוגע לחקירת העלמות המס שמנהלת רשות מס ההכנסה האמריקאית (irs). ההסכם עוד טעון אישור סופי, ולפי הערכות, ייחתם השבוע.



השבועון השווייצי "nzz אם זונטאג" דיווח כי העסקה תכלול העברת פרטיהם של 5,000 לקוחות, ותתבסס על הסכם המיסוי הכפול הנוכחי בין ארה"ב לשווייץ, וכך לא תדרוש שינויים בחוק השווייצי. לדברי השבועון, ubs לא יידרש לשלם קנס לממשל האמריקאי.



"nzz אם זונטאג" הוסיף כי השמות שיימסרו יהיו אלו החשודים בהונאת מס, המחייבת את שווייץ לסייע בחקירה פלילית בארה"ב. חשבונות מתחת לסכום מסויים לא ייכללו אך סכום זה לא יהיה ידוע, ולכן הלקוחות לא ידעו האם עברו את הרף או לא. לדברי העיתון, ארה"ב הפחיתה דרישותיה בשל המשבר הפיננסי מחשש כי פגיעה קשה מדי בבנק השווייצי עלולה להוביל להחמרה במשבר.



השבועון השוויצי" זונטאג", טען כי ימסרו 4,500 שמות לקוחות וכי סך הקנסות שיוטלו על בעלי חשבונות אלה עשוי להגיע לכ-4 מיליארד פרנק שווייצי (3.74 מיליארד דולר). "זונטאג" הוסיף כי עורך דין בריטי כבר מנסה לגייס תמיכה לתביעה ייצוגית מטעם לקוחות הבנק החשים נבגדים. "אף כי איננו יודעים עדיין את הפרטים, אפשר לנחש כמה דברים: הבטיחו ללקוח משהו שכבר אינו קיים", אמר עורך הדין, קונרד האמלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully