וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגרסה הבאה של ICQ תכלול מאפיינים של רשתות חברתיות"

מאת אורי ברקוביץ'

17.8.2009 / 7:30

לרגל הארכת ההסכם בין פרוזיבן ל-ICQ, הגיע לישראל מנכ"ל זרוע האינטרנט של ענקית המדיה הגרמנית. לדבריו, שיתוף הפעולה בין החברות הפך את פרוזיבן לשחקן מרכזי בשוק הפרסום



>> חברת המסרים המיידיים הישראלית icq האריכה לאחרונה ב-3 שנים נוספות את הסכם שיתוף הפעולה שלה עם רשת השידור הגרמנית פרוזיבן סאט-1 (prosieben).



כחלק מההסכם מפיצה פרוזיבן את התוכנה בשוק הגרמני ומפרסמת אותה בערוץ הטלוויזיה המסחרי שלה, ובתמורה icq מציגה תכנים של פרוזיבן בתוכנה ובמסך הכניסה שלה. שיתוף הפעולה בין שתי החברות, המבוסס על שותפות בהכנסות מפרסום בתוכנה, החל ב-2005. לרגל חתימת ההסכם הגיע לישראל טוביאס אוסוואלד, מנכ"ל sevenone אינטרמדיה, זרוע האינטרנט של פרוזיבן. בשיחה עם themarker it הוא מספר על שיתוף הפעולה של החברה עם icq.

אוסוואלד שעובד בפרוזיבן מזה כעשור, מוביל את הפעילות המקוונת של החברה בחמש השנים האחרונות. לדבריו, מי שהנחה את החברה להשקיע בתחום האונליין הוא הבעלים הקודם של החברה, חיים סבן. סבן מכר את חלקו בפרוזיבן בסוף 2006 תמורת 3.1 מיליארד אירו, לאחר שב-2003 עמד בראש קבוצת משקיעים שרכשה 50.5% מהחברה תמורת 800 מיליון אירו בלבד - ובכך הציל אותה מפשיטת רגל תחת הבעלים הקודמים, ליאו קירש.



"כאשר סבן אמר לנו להשקיע בכיוון האינטרנט, היינו חברת המדיה הראשונה בגרמניה שעשתה זאת. הוא ראה שבשוק האמריקני תקציבים רבים הלכו לאונליין והנחה אותנו לחפש אחר שיתופי פעולה וסטארט-אפים מקוונים. כך התחלנו לפתח את התחום, הרבה לפני שחברות מדיה אחרות זיהו ששוק הפירסום המקוון הולך לגדול. ב-2004 אנשים עוד הושפעו מאווירת המשבר של 2001, ואנחנו הראשונים ששמו את המשבר מאחור והשקיעו באינטרנט. בהמשך זה העניק לנו יתרון משמעותי", אומר אוסוואלד.



שיתוף הפעולה של icq עם פרוזיבן פועל בדומה למודל שיתוף הפעולה של icq עם פורטל וואלה, שהחליף את שיתוף הפעולה שלה עם נענע 10. במסגרת ההסכם, מפיץ הפורטל גירסה של תוכנת המסרים ברוח המותג וכמו כן מספק את התכנים למסך הכניסה לתוכנה - עמוד אינטרנט קומפקטי עם הפניות לתכני וידאו, טקסט ומשחקים.



פונים לצעירים



אוסוואלד טוען כי שיתוף הפעולה היה "המניע העיקרי שהפך את החברה לשחקן מרכזי בשוק הגרמני, משום שכבר ב-2005 היו ל-icq לבדה 4 מיליון משתמשים יחודיים בחודש בגרמניה - בערך פי ארבעה ממספר הגולשים באתר הכי גדול של פרוזיבן - prosieben.de". אוסוואלד מספר כי "שנה וחצי לאחר מכן, ב-2007, כבר הגיע מספר הגולשים ב-icq ובפרוזיבן יחד ל-8 מיליון".



אוסוואלד מעריך כי הגידול הוא לא מעט בזכות העובדה ששתי החברות פונות לפלחי אוכלוסיה קרובים מאוד. "פרוזיבן פונה לבני 14-29 ואילו icq פונה לבני 12-25". שילוב הכוחות, לפי אוסוואלד, התבטא לא רק בתנועת הגולשים אלא גם בהכנסות מפרסומות. "שוק הפרסום רואה את הפרסום בפרוזיבן ו-icq כחבילה משולבת, ולכן אנחנו יכולים להעלות את ה-cpm, הסכום שאנו גובים על פרסומת. לפני ההסכם עם icq הוא עמד על 30 יורו-סנט ואנחנו העלינו אותו ל-2 אירו".



הסכם שיתוף הפעולה הוארך על אף שמאז 2007 פסק הגידול. אוסוואלד מנמק את העצירה בכך ש"כבר מיצינו 80% מקבוצת הגיל". להיפך, הוא רואה ביציבות הישג: "בארצות אחרות רשתות שהתבססו על צעירים חוו ירידה, כי הרשתות החברתיות ויוטיוב לקחו להן משתמשים". היעד הבא, לדבריו, הוא "להתרחב לקבוצות מבוגרות ורציניות יותר באמצעות ווב מסנג'ר (שירות מסרים מיידיים באינטרנט) שיושק באוקטובר הקרוב ויתבסס על ערוץ החדשות הגרמני n24".



לגרסת icq הבאה, מגלה אוסוואלד, "יהיו מאפיינים של רשתות חברתיות", כי לתפישתם "צעירים המשתמשים במסרים מיידיים מעוניינים לשמור על כל פעילות הרשת שלהם". פרוזיבן מתכוונת להשקיע גם במשחקי אונליין מרובי משתתפים, כמו העולם הויראלי התלת מימדי סקנד לייף. כמו כן, החברה מתכוונת להשיק בסוף אוגוסט פלטפורמה עצמאית, שצפויה להניב הכנסות ממכירת פריטים מקוונים. "באירופה זה שוק שגדל", מציין אוסוואלד ומוסיף כי החברה תשתף את הפלטרפומה הזו עם icq במסך הכניסה לתוכנה.



למרות סדרת הרכישות של החברה, הפילוסופיה העסקית של פרוזיבן היא יצירת מולטי-מותגים, לדברי אוסוואלד; "לכל אחד יש ערך משל עצמו בעיני המשתמשים. הניסיון מראה שמי שמציב את כל המוצרים תחת גג של מותג אחד - ייאבד את הגולשים במותג שהוא הרג. זה נראה טוב במצגות היועצים, אך בעולם האמיתי זה לא מצליח. בגרמניה ליאהו יש כל השירותים, אבל הם לא גדלים ואף אחד לא יודע עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully