וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ממתן את הרפורמה: הממשל מוכן לוותר על הכוונה ליצור חברת ביטוח בריאות ממשלתית

סוכנויות הידיעות

17.8.2009 / 11:12

ממשל אובמה אותת על אפשרות לפשרה עם הרפובליקאים: הקמת קואופרטיבים במקום חברה ממשלתית



ממשלו של ברק אובמה אותת היום כי הוא מוכן לוותר על כוונתו להקים חברת ביטוח בריאות ממשלתית במסגרת הרפורמה השאפתנית שלו בביטוח הבריאות בארה"ב. זאת לאחר שהתוכנית נתקלה בהתנגדות מצד המחוקקים הרפובליקאים וחלק מהדמוקרטים ובתגובות מעורבות מהציבור האמריקאי בשל עלותה הגבוהה.



שרת הבריאות האמריקאית, קתלין סיבליוס, אמרה היום כי הקמת אלטרנטיווה ממשלתית לחברות ביטוח הבריאות הפרטיות "אינה חלק מרכזי בתוכנית הממשל". תוכניתו המקורית של אובמה ביקשה להקים חברת ביטוח בריאות ציבורית, שתסייע בכיסוי של 50 מיליון אמריקאים שאינם מחזיקים כיום בביטוח בריאות. סיבליוס הוסיפה כי הממשל יהיה פתוח לפשרה בנושא במטרה להעביר את התוכנית, שעלותה מוערכת בטריליון דולר.



בעקבות ההתנגדות הגוברת לרפורמה, רמזו בכירים בממשל על אפשרות לפשרה עם הרפובליקאים שתכלול הקמה של קואופרטיבים בתחום ביטוח הבריאות במקום הקמה של תוכנית ביטוח בריאות ממשלתית. ויתור כזה עשוי לעורר את חמתם של תומכיו הליברליים של אובמה, שיבקרו אותו על הנסיגה מאחד החלקים המרכזיים של הרפורמה המקיפה שהבטיח במהלך מערכת הבחירות לנשיאות. עם זאת, הוויתור עשוי לסלול את הדרך להעברה חלקית של הרפורמה.



לפי הצעת הפשרה של הסנאטור הדמוקרטי קנט קונרד, הקואופרטיבים יפעלו באופן עצמאי ללא מטרות רווח וימכרו ביטוח בריאות לצרכנים, ובכך יתחרו בפועל בחברות הפרטיות. הקואופרטיבים יקבלו תמיכה ראשונית של 4-3 מיליארד דולר מהממשל, אך יפעלו באופן עצמאי ויידרשו לאותן דרישות הלימות הון כמו החברות הפרטיות.



"הן יוכלו להתחרות בחברות הביטוח הפרטיות. זה החלק המרכזי של התוכנית, שלא נעביר את השוק כולו לחברות הפרטיות ונסמוך עליהן שיעשו את הדבר הנכון", הדגישה סיבליוס. דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר כי "השורה התחתונה עבור הנשיא היא שתהיה לנו אפשרות בחירה ותחרותיות בשוק הביטוח". אובמה עצמו אמר בסוף השבוע כי "האופציה הציבורית, בין אם תהיה קיימת או לא, היא לא עיקר הרפורמה. מדובר רק בהיבט אחד שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully