וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת המחקר איזי פורקס: נגמר המיתון?

TheMarker

17.8.2009 / 11:40

אין ספק שקצב האינפלציה בישראל בחודשים האחרונים חורג באופן משמעותי מיעד הממשלה, ויחד עם העלייה המפתיעה בצמיחה, מעלים את הסיכוי שב-24 לחודש אוגוסט נגיד בנק ישראל כנראה יעלה את הריבית



זירת המסחר בדולר שקל ממשיכה לספק עניין רב. אמש פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עליה של 1% בצמיחת המשק ברבעון השני של השנה, נתון שמסיים את המיתון בישראל - לפחות בהגדרה התיאורטית שלו.



ביום שישי פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שיצא בטווח העליון של התחזיות ועלה ב 1.1%. אין ספק שקצב האינפלציה בישראל בחודשים האחרונים חורג באופן משמעותי מיעד הממשלה, ויחד עם העלייה המפתיעה בצמיחה, מעלים את הסיכוי שב-24 לחודש אוגוסט נגיד בנק ישראל כנראה יעלה את הריבית.



מרבית העלייה במדד בחודשים האחרונים נובעת מעליה במיסים ובאנרגיה והתחזיות לחודשי הסתיו הם למדדים נמוכים יחסית, שיחזירו את קצב האינפלציה לתוך טווח יעדי הממשלה. סיום המיתון מוקדם מהצפוי לא יותיר ברירה לנגיד בנק ישראל לעצור את האינפלציה שיכולה להגיע ברבעון הבא מסקטורים נוספים במשק.



הדולר נסחר סביב רמות של 3.80 מול השקל ויהיה מעניין לדעת האם בעקבות סיום המיתון בארץ יפסיק בנק ישראל לתמוך במטבע האמריקאי. בכל מקרה, סיום המיתון, מספק רוח גבית למטבע המקומי ועלייה בריבית יכולה לספק לו תמיכה נוספת.



הדולר האמריקאי סיים את השבוע בקול תרועה רמה אך לא כתוצאה מתוצאות כלכליות מרשימות שהתפרסמו בארה"ב. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן אכזב וירד בניגוד לצפי, מה שהעלה את הפסימיות בקרב המשקיעים לגבי המשך התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם.



הדולר שוב התחזק מתוקף היותו מטבע בעל אופי הגנתי כך שהקורלציה בין החלשות השווקים הפיננסיים והתחזקות הדולר לא נעלמה. כזכור ביום שישי לפני שבוע הדולר התחזק יחד עם עליות בשווקים הפיננסיים אך כנראה שסנונית ראשונה אינה מבשרת על בוא האביב.



נתונים כלכליים נוספים שהתפרסמו בארה"ב לא אכזבו ויצאו בדומה לצפי; מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%, כצפוי, והתפוקה התעשייתית עלתה מעט גבוה מהתחזיות. היום יתפרסמו נתוני זרימת ההון הזר נטו, סקר הייצור של אזור ניו יורק ואינדקס מחירי הבתים בארה"ב.



התהפכות המגמה בשווקים הפיננסיים והתחזקות הדולר היו הסיבה המרכזית לירידה החדה במחירי הסחורות. מחיר חבית נפט צנח ביותר מ-3 דולר לרמה של 67.50 דולר ומחיר אונקיית זהב שוב נסחרת מתחת ל-950 דולר לאונקייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully