וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת מחכה בחקלאים: מחיר החוזים על בשר החזירים עלול ליפול ב-33% השנה

סוכנויות הידיעות

17.8.2009 / 13:04

השנה צפויה ירידה של 11% בסחר החזירים העולמי, לפי תחזית האו"ם



ההשקעות בחוזים עתידיים על חזירים - יצוא הבשר שהיקפו גדל בקצב המהיר ביותר בעשור האחרון - נפגעו בשל שפעת החזירים, והתחזיות הן כי הן יפלו בשיעור חד עד סוף השנה.



החוזים העתידיים על בשר החזירים - ההשקעה השנייה הכי גרועה ב-2009 - עלולים ליפול עד סוף השנה ב-33% מ-44.65 סנט לליברה - מחירם נכון ל-14 באוגוסט, להערכת כלכלנים. היצוא צנח ב-20% במחצית הראשונה של השנה וצפוי לרשום את הירידה השנתית הראשונה מאז 1990 לאחר שהתפשטותה של שפעת החזירים החל מחודש אפריל הובילה מדינות כסין ורוסיה להציב מגבלות על יבוא חזירים.



שפעת החזירים צפויה להביא לירידה של 11% בסחר החזירים העולמי השנה גם לאחר שמדענים הצהירו שאכילת בשר חזיר אינה גורמת למחלה, כך על פי נתוני האו"ם.



לאחר שבשבוע שעבר ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2002, המחיר הממוצע של חוזים על חזירים עשוי להסתכם בנובמבר ב-32-30 סנט לליברה בבורסת הסחורות של שיקגו בשל ההיצע הגדול שאין לו ביקוש, אמר גלן גריימס, כלכלן מאוניברסיטת מיזורי שעוקב אחר התעשייה יותר מ-50 שנה.



לדברי גריימס, חקלאים העוסקים בגידול חזירים בארה"ב עלולים להפסיד בין 35-30 דולר על כל חזיר שימכרו החודש, וייתכן שלא יראו רווחים עד מאי. החקלאים לא השיגו רווחים ב-20 מתוך 22 החודשים האחרונים, וליותר מ-5,000 מהם לא תהיה ברירה אלא לזנוח את התחום. לדברי גריימס, רק אז אולי יקטן היקף גידול החזירים ב-10% הנחוצים על מנת להביא להתאוששות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully