וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדצמבר קונים דירה

התאחדות הקבלנים: החודש הפופולרי ביותר לרכישת דירות הוא דצמבר. אוקטובר החלש ביותר - בגלל חופשות החגים והמשבר הכלכלי

החודש שבו נמכר מספר הדירות החדשות הגבוה ביותר הוא חודש דצמבר. כך עולה מסקירה כלכלית שערכה חברת הייעוץ והניהול של BDO – זיו האפט עבור התאחדות הקבלנים, שבחנה את העונתיות בענף הבנייה בכל הקשור לרכישת דירות חדשות.

מהסקירה שבחנה את נתוני מכירת הדירות החדשות (בנייה פרטית וציבורית) בכל חודש בעשור האחרון, עולה כי בדצמבר נמכרות בממוצע של 1,783 דירות. אחרי דצמבר מדורגים חודש אוגוסט עם 1,772 דירות בממוצע, ינואר עם 1,765 דירות חדשות ומאי 1757 דירות. החודש שבאופן מסורתי זוכה לביקושים הנמוכים ביותר הוא אוקטובר עם 1,467 דירות חדשות בממוצע.

הסיבה לכך שחודש דצמבר נהנה מביקושים ממוצעים גבוהים בעשור האחרון נעוצה ככל הנראה בהשפעת מבצעי הדיור (מבצע שרנסקי, מבצע איתם וכיוצ"ב) , שהקנו הטבות לרוכשי דירות והסתיימו בסוף השנה האזרחית. החודש שבו נמכרו הכי הרבה דירות בעשור האחרון הוא דצמבר 1999 בו נמכרו 3,179 דירות חדשות מתוכן 1,888 דירות בבנייה ציבורית.

לגבי חודש אוקטובר, במשך שנים נחשבו חודשי החגים לחודשים שבהם נמכרות בממוצע דירות רבות והקבלנים גם נקטו מבצעים לקראת החגים. אולם בשנים האחרונות חודש אוקטובר לא נחל הצלחה מרובה, כאשר בשנת 2008 לאור המשבר הכלכלי וריבוי חופשות החגים נמכרו בחודש זה רק 981 דירות חדשות. באוקטובר 2007 נמכרו 1192 דירות חדשות ובחודש אוקטובר 2006 נמכרו 890 דירות בלבד ( גם כן בהשפעת חופשות החגים).

לדברי מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, "המשבר במשק שינה את החוקים של ענף הבנייה. ברבעון האחרון של שנת 2008 וברבעון הראשון של 2009 הייתה ירידה במכירת דירות חדשות שהשפיעה על הממוצעים השנתיים ואילו הרבעון השני של השנה הקפיץ את הממוצעים וחודשי הקיץ, שנחשבו בעבר לעונת המלפפונים של ענף הבנייה הפכו לחודשים מובילים ברכישת דירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully