וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה שוקלת גביית 50 שקל עבור כל חיסון של שפעת החזירים

רוני לינדר-גנץ

17.8.2009 / 18:03

בסקר שערכה נבדק האם גביית התשלום תשנה את מידת ההיענות לחיסון; רבע מהציבור הצהיר כי לא יתחסן בכל מקרה



האם מתכננת הממשלה לגבות תשלום מכל אזרח עבור החיסון לשפעת החזירים? בסקר שערך משרד הבריאות בסוף השבוע האחרון בקרב מדגם של 500 איש נבדקה השאלה האם גביית תשלום של 50 שקל עבור החיסון תשפיע על מידת ההיענות של הציבור לחיסון.



לפי הממצאים, גביית תשלום של 50 שקל לא צפויה לשנות את מידת ההיענות: 25% הצהירו כי לא יתחסנו, ואילו 70% ציינו שיתחסנו – בדומה לתשובות שניתנו לשאלה זהה שלא כללה תשלום עבור החיסון.



בנוסף, משרד הבריאות בדק בסקר עם הציבור לגבי השם הראוי לשפעת: שפעת החזירים או השפעת העולמית. מתברר כי הציבור מעדיף דווקא את הכינוי - השפעת העולמית: 54% מהמשיבים ציינו כי זהו השם המועדף, לעומת 28% שמעדיפים להצמד לשם המוכר - שפעת החזירים. שאר המשיבים השיבו כי אינם יודעים (9%), שניהם באותה מידה (6%) או לא יודעים (3%).



58% מן הציבור הביעו דאגה מהתפשטות המחלה ו-54% הביעו חשש להידבקות ממנה. 65% מתייחסים אל המחלה כחמורה. במשרד הבריאות מביעים שביעות רצון מכך שהמסרים שמעביר המשרד בנושא מניעת הדבקה נקלטו בקרב הציבור: על השאלה כיצד ניתן להקטין את הסיכון להידבק ענו 78% כי יש לרחוץ ידיים בסבון, 62% ענו כי יש להתעטש לתוך טישו או למרפק, 63% אחוז ענו כי יש להישאר בבית בתקופת מחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully