וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקטוויס מבקשת לייצר את חומר הגלם לאזילקט - התרופה המקורית השנייה של טבע

יורם גביזון

17.8.2009 / 20:40

בנוסף מתכוונת החברה לערער על תוקף הפטנטים של התרופה שייפוגו בין השנים 2011-2017



אקטוויס, חברה גנרית מאיסלנד, הגישה בקשה לרשות המזון והתרופות האמריקאית (fda) לייצר את חומר הגלם לתרופת אזילקט, שהיא התרופה המקורית השנייה מתוצרתה של טבע, שמיועדת לטיפול במחלת הפרקינסון.



מכירותיה של התרופה הסתכמו ב-55 מיליון דולר ברבעון השני של 2009, כלומר גידול של 31% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. הגשת הבקשה של אקטוויס פירושה שהחברה מתכננת להגיש בקשה לשווק גרסה גנרית של המוצר כבר ב-2010. אזליקט מתכוונת בנוסף לערער על תוקף הפטנט של טבע.



אזילקט מוגנת בפטנטים שפוקעים החל במאי 2011 ועד לפברואר 2017. טבע מנהלת בשנה האחרונה התדיינות עם ה-fda בנוגע לשינוי התוויה על אריזת התרופה כך שתכיר ביכולתה של אזילקט לבלום את ההתדרדרות במצבו של החולה ולא רק לטפל בתסמיניה של המחלה, כפי שעושות כל יתר התרופות נגד המחלה.



טבע מבססת את הניסיון לשנות את ההתוויה לתרופה על הצלחת ניסוי adagio בקיץ 2008 מנהלי טבע העריכו בהזדמנויות שונות כי שינוי ההתוויה על התרופה עשויה להגדיל את פוטנציאל המכירות של אזילקט מ-300 מיליון דולר בשיאה למעל מיליארד דולר.



אזליקט היא אחת מ-8 המועמדות הסופיות לפרס התרופה הכימית prix galien ל-2009 שיחולק באירוע חגיגי ב-30 בספטמבר. הפרס, שנחשב למקבילה של פרס נובל בתחום הרפואי, הוא העיטור הגבוה ביותר למחקר ופיתוח רפואי וניתן לטכנולוגיה או למוצר שהשפיעו לטובה על איכות חייהם של חולים. ועדת הפרס כוללת 11 חברים מהם 7 זוכי פרס נובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully