וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנרגיה הירוקה בארה"ב שוברת שיאים: מקורות מתחדשים היו אחראים ל-13% מתפוקת החשמל במאי

נמרוד הלפרן

17.8.2009 / 21:45

צמיחה של 7.7% לעומת מאי 2008; ירידה של 4.1% בתפוקת החשמל הכוללת בארה"ב - הירידה ה-3 החדה מאז 1974



מקורות אנרגיה מתחדשים היו אחראים ל-13% מתפוקת החשמל בארה"ב בחודש מאי - שיא של כל הזמנים - לפי נתוני משרד האנרגיה בארה"ב. תפוקת החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים, בהם אנרגיית רוח ושמש, צמחה ב-7.7% לעומת חודש מאי 2008.



תפוקת החשמל מאנרגיית רוח גדלה בחודש מאי ב-12.5% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, כאשר מדינת אייווה היתה אחראית ל-52% מהגידול. תפוקת החשמל מאנרגיית שמש צמחה ב-3.5% לעומת החודש המקביל.



סך תפוקת החשמל בארה"ב, ממקורות אנרגיה מתחדשים ומדלקים מאובנים, ירדה בחודש מאי ב-4.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הנפילה השלישית הכי חדה מאז החל משרד האנרגיה לפרסם נתון זה בשנת 1974. תפוקת החשמל מתחנות כוח פחמיות נפלה ב-14.8% לעומת החודש המקביל, ותפוקת החשמל מדלקים מבוססי נפט ירדה ב-8.3%.



בחודש אפריל השנה העריך שר הפנים של ארה"ב, קן סלזר, כי טורבינות רוח שיוצבו מול החוף המזרחי של ארה"ב יוכלו לייצר הספק חשמל זהה לזה של 3,000 תחנות כוח פחמיות, אולם הוסיף כי קידוחי נפט וגז טבעי ימשיכו לשמש כמקורות אנרגיה של ארה"ב.



"אנרגיית רוח מציעה הזדמנות יוצאת דופן בחוף המזרחי של ארה"ב", אמר סלזר במסגרת דיון ציבורי שנערך בתחילת אפריל באטלנטיק סיטי. "קיים פוטנציאל עצום בתחום אנרגיית הרוח בחופי האוקיינוס האטלנטי", אמר סלזר. עוד ציין כי ההספק של טורבינות רוח ימיות יוכל להגיע למיליון מגה ואט, או תפוקת חשמל דומה לזו שמייצרות 3,000 תחנות כוח פחמיות בינוניות.



מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, נקטו מדינות רבות בשנים האחרונות בצעדים להגדיל את ייצור החשמל ממקורות מתחדשים. כך למשל, ספרד, המדינה המובילה באירופה בתחום אנרגיית הרוח, רשמה השנה שיא כאשר במהלך חודש מארס סיפקה תפוקת טורבינות רוח 40% מצריכת החשמל במדינה, לאחר שתפוקת החשמל ממקור זה הוכפלה פי 20 תוך עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully