וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרו קואומו תובע את הברוקר צ'רלס שוואב על הונאה בשיווק ני"ע ARS

סוכנויות הידיעות

17.8.2009 / 22:40

התביעה שהוגשה היום נועדה לאלץ את הברוקר המקוון הגדול בארה"ב לרכוש את ני"ע הבעייתיים בחזרה מלקוחותיו



אנדרו קואומו, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, הגיש היום תביעה נגד הברוקר המקוון הגדול בארה"ב, צ'רלס שוואב, בגין הונאת לקוחותיו בשיווק של ני"ע מסוג ars - auction-rate securities.



בתביעה, שהוגשה בבית משפט בניו יורק ונועדה לאלץ את שוואב לרכוש את ני"ע הבעייתיים בחזרה מלקוחותיו, טען כי ברוקרים של שוואב הציגו בפני הלקוחות את ני"ע מסוג ars בתור השקעות נזילות קצרות טווח, תוך הסתרת העובדה כי מדובר בהשקעה מסוכנת. ars הם איגרות חוב קצרות טווח שמחיריהן נקבעים מחדש במכרזים תקופתיים. שוק ה-ars גילגל מחזור של 330 מיליארד דולר בראשית 2008, וקרס בעקבות המפולת בשוקי ההון.



"צ'רלס שוואב היה מחויב להבין את שוק ה-ars ולהציג בפני לקוחותיו באופן מדויק ני"ע אלו", נאמר בהודעה שפירסם היום קואומו. "היום הגשנו תביעה כדי לטפל בהפרות חוזרות ונשנות של מחויבות זו מצד שוואב. תביעה זו נועדה לאותת לכל גורם במגזר שלא הציג כראוי את הסיכונים הטמונים בהשקעה בני"ע מסוג ars, כי הוא ייאלץ לשאת באחריות לכך".



בעקבות תביעות שהוגשו נגד עשרות בתי השקעות בוול סטריט הסכימו עד כה בתי השקעות לרכוש ars בשווי של 60 מיליארד דולר מלקוחותיהם לאחר שהתברר בחקירה כי לא הזהירו את הלקוחות מהסיכונים או מנפילת השוק וגרמו בכך להחמרת ההפסדים. שוואב הוא מהברוקרים הבודדים שעדיין לא הגיעו לפשרה עם לקוחותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully