וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: היורו בשפל של שבועיים אל מול הדולר והין

TheMarker

18.8.2009 / 11:44

נפילות בשוק המניות הגלובלי ומחירי הנפט הביאו לסלידה מסיכון; הפעילות התעשייתית בניו יורק גועשת אך דאגת הצרכנים נותרת



יום שני התאפיין בעליות השטר הירוק בעולם, המטבע האירופאי נפל לשפל של שבועיים אל מול הדולר ונסחר קרוב לשפל של חודש אל מול הין, כאשר שוק המניות צולל והביא לספקות הולכים וגוברים בנוגע להתאוששות הכלכלית בארה"ב, לכן המשקיעים הקטינו חשיפתם לנכסים מסוכנים.



העליות המתמשכות במניות שינו פאזה והחלו לרדת לאחר שסנטימנט הצרכן בארה"ב אכזב את המשקיעים ביום שישי עם ירידה רציפה זה החודש השני ברציפות. שוק המניות באסיה הגיב בירידות של 3.0% ביום שני. מכירות החיסול היו גם בשווקים האירופאים ובוולסטריט כאשר רק הנאסד"ק 100 צנח ביותר מ 3.0%.



הירידה בתיאבון לסיכון בשוק הנוכחי מגדילה את הביקושים לדולר, זאת על אף העלייה בפעילות התעשייתית בניו יורק כאשר המדד עלה לרמה של 12.1 הרבה מעל הצפי של 3.1 נקודות, דאגת הצרכנים נותרת. המטבע המלוכני איבד יותר מאחוז מערכו אל המטבע האמריקאי וירד ב 1.2% כאשר נסחר סביב הרמות של 1.6225 דולר.

היום בזירה העולמית, מספר נתונים בעלה השפעה רבה



בריטניה תפרסם את מדד המחירים לצרכן שנה לשנה בשעה 8:30 (gmt). בגוש היןרו, גרמניה תוציא לאור את נתוני סקר האקלים העסקי בשעה 9:00 (gmt). בארה"ב, ההתמקדות תהייה לנתוני אשרות הבניה ומדד המחירים לצרכן חודש לחודש בשעה 12:30 (gmt). בניו זילנד, מירב תשומת הלב תהייה למדד המחירים ליצרן תשומה רבעון לרבעון בשעה 22:45 (gmt).



בזירה המקומית



הכלכלה הישראלית במפתיע צמחה באחוז שלם בקצב שנתי ברבעון השני, זאת על פי הפרסומים עוד ביום ראשון ומעידה על סימנים חזקים כי המשק המקומי יוצא ממיתון. המשק הישראלי התכווץ בשני הרבעוניים האחרונים של 2008 והרבעון הראשון של 2009. הכלכלנים העריכו ציפו לנתונים קודרים בין החודשים אפריל-יוני.



ראש הממשלה, ביבי נתניהו, הצהיר כי "המצב במדינת ישראל יותר טוב משאר הכלכלות המובילות בעולם והנתונים מעידים על כך". צמד המטבעות דולר/שקל חוזר לעלות מיום שישי, ביום שני השקל מאבד מערכו כשני עשיריות האחוז וסוגר סביב הרמות של 3.8020 אל מול הדולר. חוזקו של הדולר בעולם דוחפת לעליות זוג, המשך הנפילות בשוק העולמי עשויים להביא לירידות נוספות של השקל כנגד הדולר.



החוזה העתידי על הזהב איבד כ-1.35% ביום שני, זאת ביחד עם ירידה של כמעט אחוז ביום שישי האחרון. המתכת היקרה ירדה מתחת למחיר של 930 דולר לאונקייה אמש לפני שהחוזה חזר לעלות וסגר סביב הרמות של 936.5 דולר לאונקייה.



המשקיעים מודאגים ונמצאים באי וודאות בכל הנוגע לצמיחה כלכלית בעולם, הדולר נהנה מומנטום חיובי אל מול העיקריים והאירו בפרט, הזהב מאבד אטרקטיביות כגידור נגד דולר חלש. יחד עם זאת יש לשים לב להתנהגות השווקים היום, כאשר הבהלה תיבלם והביקושים לזהב יחזרו.



החוזה העתידי על הנפט רשם ירידה וצלל לשפל של 65.25 דולר לחבית, כאשר המדדים המובילים בוולסטריט הוסיפו לרדת ביחד עם הדאגות הגוברות להתאוששות הכלכלית הגלובלית. החוזה העתידי חזר לעלות בשעות הערב המאוחרות של יום שני והמשיך את לחזור לעלות.



החוזה העתידי על הנפט על לרמה של 67 דולר לחבית בשעות הבוק המוקדמות הבוקר. מבחינה טכנית רמת ההתנגדות הינה 68.80 דולר, פריצה מעלה עשויה לדחוף את המחירים לאזור ה-70 דולר לחבית.



הסקירה נכתבה על ידי רודיאן רחנייב מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully