וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמציה של ברזיל לשלוט בשדות הנפט הענקיים שלה עלולים לעכב הזרמת הנפט לשוק

ניו יורק טיימס

18.8.2009 / 16:12

הממשלה מעוניינת שפטרובראס, חברת הנפט הממשלתית, תהיה בעלת השליטה בכל פיתוח עתידי של שדות הנפט הימיים



ממשלת ברזיל, אשר מתמודדת בימים אלה עם תגלית הנפט החשובה ביותר בעולם זה שנים, מנסה לסגת ממדיניות של שיתוף פעולה עם חברות זרות - מדינות המונהגת בברזיל במשך שנים רבות - כדי לשלוט במשאבי הנפט שלה בעצמה.



בשנת 2007 התגלתה במים הטריטוריאליים של ברזיל שדות נפט, אשר גיאולוגים מרחבי העולם טענו כי הם מכילים עשרות מיליארדי חביות נפט. ממשלת ברזיל פועלת בימים אלה כדי להגדיל את הרווח שלה מהתגלית, ולהציב את עצמה כמעצמת נפט עולמית.



החודש הודיעה הממשלה כי היא מעוניינת שפטרובראס, חברת הנפט הממשלתית, תהיה בעלת השליטה בכל פיתוח עתידי של שדות הנפט הימיים. הפיכת פטרובראס האחראית לשדות יעניק לחברת הנפט את הזכויות להפעיל 62% משדות הנפט שעדיין לא הוצעו למכרז.



חברות זרות יוכלו לקבל מעמד של משקיעים פיננסים בלבד. משמעות הדבר היא שתוגבל היכולת של החברות הזרות לקדם את פיתוח שדות הנפט - דבר אשר מוביל לחששות לעיכוב באספקת הנפט מברזיל לשאר מדינות העולם.



"התזמון ומידת הפיתוח של הנפט מהשדות הימיים יהיו גורמים מכריעים לתפוקת הנפט העולמית בעשור הבאה, ובעיקר אחרי שנת 2020, כשברזיל צפויה להגדיל את תפוקת הנפט", אמר דניאל ירגין, יו"ר חברת his קיימברידג' אנרג'י ריסרץ. "אם ברזיל לא תעמוד בזמן וברמת הפיתוח, תהיה זו בעיה עבור ברזיל מבחינת הכנסות, אך בעיה גדולה יותר לעולם מבחינת אספקה של נפט".



ממשלת ברזיל לא מתכננת להשאיר את החברות הזרות לגמרי מחוץ לתמונה, באותה מגמה לאומנית שפרצה במדינות דרום אמריקה בשנים האחרונות. כפי שמקסיקו עשתה בשנות ה-30, ונצואלה, בוליביה ואקוודור הורידו נוכחותן של חברות אנרגיה זרות, וצפו איך תפוקת הנפט מהן ירדה או נותרה באותה הרמה.



ממשלת ברזיל לא רוצה לדחוק את החברות הזרות מהשתתפות בפרוייקטים או אפילו מבעלות על חלק מהם. חלק מהחברות הזרות אפילו מעורבות בימים אלה בפיתוח פרוייקטים ראשוניים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully