וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ברקליס מושך אליו סוחרים אמריקאים באמצעות חבילות שכר של 50 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

18.8.2009 / 16:16

השבוע אותת שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, כי יציע חוקים חדשים לריסון הבונוסים העצומים לבנקאים



הלחץ על הבנקאים בבריטניה צפוי להתחדש השבוע, בעקבות דיווחים בעיתונות הבריטית לפיהם בנק מנסה למשוך אליו קבוצת בנקאים אמריקאים ע"י הבטחת חבילות שכר של 30 מיליון ליש"ט (50 מיליון דולר).



לפי העיתון "גרדיאן", נמצא ברקליס במגעים עם טוד אדגר, סוחר בתחום הסחורות, וארבעה עובדים נוספים מג'יי פי מורגן. הבנק הציע לחמשת הסוחרים סכום כולל של 25 מיליון דולר בשכר ובונוסים, במטרה להביא אותם להוביל את חטיבת המט"ח של הבנק. לחמישה הובטח גם נתח מהרווחים העתידיים של החטיבה, שעשוי להעלות את השכר ל-50 מיליון דולר.



ברקאפ, זרוע ההשקעות של ברקליס, סירבה להגיב לידיעה ב"גרדיאן", אולם גורמים מקורבים לבנק אמרו שהוא נחוש להמשיך את התרחבותה של חטיבת ההשקעות, על אף הביקורת מצד פוליטיקאים בנוגע לבונוסים.



ברקאפ צפוי לגייס מאות בנקאים נוספים השנה לאחר שקיבל לשורותיו 1,000 בנקאים במחצית הראשונה של השנה. בוב דיאמונד, נשיא ברקליס וראש חטיבת ההשקעות של הבנק, הודה בכך ששלושה בנקאים גויסו עם הבטחה לבונוסים שגודלם יותר משכר שנתי, וכי ל-10% מהבנקאים החדשים שגויסו השנה הובטחו בונוסים בגובה שכר שנתי.



בתחילת השבוע אמר שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, בראיון ל"סאנדיי טיימס", כי הוא מעוניין להציע שינויים לחוק הקיים בנושא שכר הבנקאים. לדבריו, החוק נועד לוודא שהבנקים אינם משלמים לעובדים אשר מבצעים עסקות שמסכנות את הבנקים. החוקים החדשים יכללו את כל מערכת הבנקאות הבריטית, ולא רק את אותן מוסדות שהולאמו בידי הממשלה - כגון רויאל בנק אוף סקוטלנד ולוידס.



דרלינג הזהיר כי תרבות הבונוסים בעלת השלכות הרסניות והודה כי הציבור כבר אינו מוכן לראות סכומים עצומים שמועברים לאלו שמסכנים את היציבות הפיננסית. "אם אנו צריכים לשנות את החוק ולהיות קשוחים יותר, נוכל לעשות זאת. די ברור שחלק מהבעיות שיש לנו כיום נגרמו על ידי התמריצים לקחת סיכונים שהבנקאים והבוסים שלהם לא לגמרי מבינים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully