וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: הכנסות ממסחר בני"ע שולשו; הרווח הנקי עלה ברבעון השני ב-34% ל-6.7 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

18.8.2009 / 18:03

למרות התאוששות בשווקים הכנסות מגזר ההנפקות ירדו ב-9% ל-4.7 מיליון שקל



בית ההשקעות , שבשליטת (51%) של יצחק שרם ויאיר פודים, סיים את הרבעון השני של 2009 ברווח נקי של 6.7 מיליון שקל - עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל. לידר שוקי הון עוסקת בתחום ההנפקות, ברוקראז' ומסחר בניירות ערך ומחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות, בניהולם של דב ילין ויאיר לפידות. את המחצית הראשונה של 2009 סיימה לידר שוקי הון עם גידול של 27% ברווח לעומת התקופה המקבילה, ל-14.8 מיליון שקל. בעקבות הרווח תחלק לידר שוקי הון לבעלי מניותיה ב-10 בספטמבר דיווידנד של 3 מיליון שקל.



לידר שוקי הון היא אחד משני נכסים עיקריים הצדים את עיני המשקיעים הפוטנציאליים המעוניינים להשתלט על חברה האם לידר השקעות שנקלעה למצוקה פיננסית. הנכס הנוסף הוא ילין לפידות. אחד המתמודדים לרכישת לידר השקעות הוא דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון, המחזיק כבר ב-15.5% מבית ההשקעות. ברק לא הסכים להתייחס לדו"חות - שמתפרסמים יום לפני הגשת ההצעות לרכישת לידר. לידר שוקי הון נסחרת לפי שווי שוק של 175.2 מיליון שקל, הגבוה ב-86% מהונה העצמי - שהסתכם בסוף יוני ב-93.7 מיליון שקל והיווה כ-58% מהיקף המאזן.



הכנסות לידר שוקי הון שמרו על יציבות ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-26 מיליון שקל. למרות ההתאוששות בשווקים, שהובילה לגידול בהיקף ההנפקות, הכנסותיה של לידר שוקי ההון ממגזר ההנפקות ירדו ברבעון השני ב-9% לעומת הרבעון המקביל ל-4.7 מיליון שקל. בלידר מקווים כי הגידול בפעילות בתחום ההנפקות יבוא לידי ביטוי ברבעון השלישי של השנה.



בעקבות התנודתיות בשווקים, שהובילה לירידה במחזורי עסקות בבורסה, גם ההכנסות מפעילות הברוקרז' נפלו ב-37% לעומת הרבעון המקביל, לכ-7 מיליון שקל.



ההתעוררות בשווקים הזניקה פי 3 את ההכנסות ממגזר המסחר בניירות ערך סחירים לעומת הרבעון המקביל, ל-8.3 מיליון שקל. השיפור במגזר זה היה הגורם העיקרי לשיפור ברווחיות של כלל החברה.



הכנסות לידר שוקי הון ממגזר ניהול ההשקעות, המתבצע באופן מלא על ידי ילין לפידות, ירדו ברבעון השני ב-14% לעומת הרבעון המקביל, לכ-5.8 מיליון שקל. משמעות הדבר היא כי ההכנסות של ילין לפידות מניהול השקעות הסתכמו ברבעון השני ב-11.6 מיליון שקל, לעומת 13.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עם זאת, לא ניתן לגזור את מלוא ההכנסות של ילין לפידות - שכן הכנסות אלה מורכבות גם מהכנסות נוסטרו (השקעות עצמיות של בית ההשקעות). את המחצית הראשונה של 2009 סיים ילין לפידות עם ירידה של 24% בהכנסות מניהול השקעות, לעומת התקופה המקבילה, ל-21.6 מיליון שקל.



הרווח לפני מס של ילין לפידות ירד ברבעון השני של השנה ב-58% לעומת הרבעון המקביל, ל-2 מיליון שקל. היקף הנכסים המנוהלים על ידי ילין לפידות בקרנות נאמנות, קופות גמל וניהול תיקים מוערך ב-8 מיליארד שקל והוא חזר לרמה דומה לזו שבסוף 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully