וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לקובי אלכסנדר? משפט חוזר למנכ"ל הראשון בארה"ב שהורשע בגין בקדייטינג

סוכנויות הידיעות

18.8.2009 / 22:23

בוטלה הרשעת המנכ"ל לשעבר של ברוקייד, גרגורי רייס, בין התנהלות לא הולמת של התביעה במשפט



בית משפט לערעורים בארה"ב ביטל היום את הרשעתו של גרגורי רייס, המייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת אחסון הנתונים ברוקייד, בגין בקדייטינג (תיארוך לאחור של אופציות למניות), והורה על משפט חוזר.



ביטול הרשעתו של רייס - אשר היה המנכ"ל הראשון בארה"ב שהורשע בגין בקדייטינג - נעשה בעקבות התנהלות לא הולמת של התביעה במשפט, קבע בית המשפט לערעורים. עורך דין של משרד התובע הכללי בארה"ב, אשר שימש בצוות התביעה במשפטו של רייס, אמר בדברי הסיכום של המשפט כי מנהלי הכספים של החברה לא היו מודעים לכך שבוצע בקדייטינג, למרות שמנהלי החברה אמרו בחקירתם כי ידעו על כך.



רייס הורשע בשנת 2007 בהונאה ובקשירת קשר לביצוע עבירה, בגין תיארוך לאחור של אופציות של מאות מעובדי ברוקייד. הוא נידון לעונש של 21 חודשי מאסר וקנס בסך 15 מיליון דולר.



ברוקייד הסכימה בשנה שעברה לשלם 160 מיליון דולר כדי ליישב תביעות מצד בעלי מניות בגין בקדייטינג, ושילמה 7 מיליון דולר כדי ליישב אישומים שהגישה נגדה רשות ני"ע בארה"ב (sec).



החברה נאלצה עוד קודם לכן לתקן לאחור את תוצאותיה הכספיות, מאחר שלא כללה בדו"חותיה הכספיים הוצאות הקשורות לאופציות שחולקו לעובדים.



בשנים האחרונות נקנסו מאות חברות בארה"ב, בהן אפל, ברודקום ו-rim, בעקבות שערוריות בקדייטינג. בישראל עלה הנושא לכותרות בעקבות גילוי הפרשה בחברת קומברס. מייסד ומנכ"ל החברה לשעבר, קובי אלכסנדר, המבוקש עקב כך בארה"ב, נמלט לנמיביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully