וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימקו: הדולר צפוי להיחלש בעקבות התנפחות הגירעון של ארה"ב

סוכנויות הידיעות

19.8.2009 / 7:49

הדולר נסחר ב-1.4142 דולר ליורו; נסחר ב-94.7 ין לדולר



פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם אותה ייסד ומנהל ביל גרוס, העריכה כי הדולר ייחלש בעקבות התנפחות הגירעון של ארה"ב אשר ישחק את יתרות המט"ח שלה.



הדולר צפוי להיחלש מול המטבעות של השווקים המתעוררים - כך העריך כריס א. מיובורן, מנהל תיקי השקעות בקרן, באתר האינטרנט של החברה. "על המשקיעים לבחור אם לנצל את התחזקות כדי לגוון את החשיפה שלהם למט"ח", אמר מיובורן, בעדכון השווקים המתעוררים לחודש אוגוסט.



מדד הדולר, אשר עוקב אחרי המטבע האמריקאי אל מול סל המטבעות, נפל ב-12% מרמת השיא שנרשמה השנה בחודש מארס. סין, בעלת יתרות המט"ח הגדולה בעולם, ורוסיה קראו למטבע בינלאומי חדש שיחליף את הדולר כמטבע הדומיננטי ליתרות.



"עדין לא הגענו לנקודה שבה יקום מטבע עולמי חדש ליתרות המט"ח, אבל אנחנו ללא ספק רואים אבדן סטטוס לדולר האמריקאי, אפילו בהיעדרה של אלטרנטיווה ראויה", כתב מיובורן.



המטבע האמריקאי נחלש השנה לאחר שממשל ארה"ב התחייב להזרים 12.8 טריליון דולר להיאבק במיתון אשר עלה לחברות ברחבי העולם 1.6 טריליון דולר בהפסדים ומחיקות ערכים, לפי בלומברג.



ביל גרוס הזהיר גם הוא מפני היחלשות המטבע האמריקאי. מחזיקי הדולרים צריכים לגוון את השקעות המט"ח שלהם לפני שהבנקים המרכזיים וקרנות השקעה ממשלתיות יעשו כן, בשל החששות שהגירעון של ארה"ב יתרחב, כך אמר גרוס ביוני.



הדולר נסחר ללא שינוי מול היורו בשער של 1.4142 דולר ליורו. מול הליש"ט מתחזק המטבע האמריקאי ב-0.1% ונסחר ב-1.6542 דולר לליש"ט. מול הפרנק השווייצי נסחר הדולר ללא שינוי ברמה של 1.0751 פרנק לדולר.



הדולר נסחר ללא שינוי מול הין היפני בשער של 94.7 ין לדולר. הדולר נחלש ב-0.2% מול הדולר האוסטרלי ונסחר ב-0.8284 דולר לדולר אוסטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully