וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על כורעת תחת המשבר בענף התעופה: הפסידה 19.7 מיליון שקל ברבעון השני

יובל מעוז

19.8.2009 / 8:16

החברה סיימה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 24.5 מיליון שקל לעומת 19.8 מיליון שקל אשתקד



חברת התעופה הגדילה את הפסדיה ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל בעקבות המשך המשבר העולמי, שצמצם את פעילות התעופה. החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של 19.7 מיליון שקל לעומת 12.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחצי השנה הראשונה של השנה רשמה החברה הפסד של 59.6 מיליון שקל.



אל על מסבירה את הקיטון בפעילות בכך שברבעון שני של השנה נמשך המשבר הכלכלי העולמי, שהביא לירידה חדה במספר הנוסעים, התכווצות התנועה העסקית וקיטון חד בביקוש להטסת מטענים.



ההכנסות של אל על ירדו ברבעון השני ב-30.8% ל-399.4 מיליון שקל לעומת 557.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נבע מירידה בהכנסות מנוסעים כתוצאה מירידה בכמות הנוסעים והתחזקות הדולר לעומת מטבעות אחרים. בנוסף, ההכנסות מהובלת מטענים קטנו לעומת הרבעון המקביל כתוצאה מירידת הפעילות עקב המשבר העולמי.



הרווח הגולמי של אל על ירד ב-34.2% ל-46.3 מיליון שקל לעומת 70.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.



אל על הקטינה את הוצאות המיכה שלה ואת הוצאות ההנהלה בזכות ירידה בהוצאות הפצה וגידול במכירות ישירות באמצעות מוקדם הלקוחות ודרך האינטרנט. בנוסף, קטנו הוצאות השכר ששילמה החברה כתוצאה מפיחות שער החליפין של הדולר מול השקל לעומת הרבעון המקביל. עקב כך הצליחה החברה לצמצם את הוצאותיה ל-70.8 מיליון שקל לעומת 90.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.



החברה סיימה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 24.5 מיליון שקל לעומת 19.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הטבת מס שניצלה החברה הקטינה את הפסדה ברבעון ל-19.7 מיליון שקל לעומת 12.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully