וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולאס ברגרואין ממשיך להקטין חשיפה: מוכר את פרויקט נחלת בנימין בתל אביב תמורת 137 מ' ש'

גיא ליברמן

19.8.2009 / 12:49

לפני חודשים ספורים נמכרה מחצית מהחברה לאחים צחי ועידו חג'ג';



המיליארדר האמריקאי ניקולאס ברגרואין, בעל השליטה בחברה הציבורית ברגרואין, ממשיך להקטין חשיפה להשקעות נדל"ן בישראל. היום (רביעי) הודיעה חברת ברגרואין כי חתמה על הסכם אופציה למכירת חלקה בפרויקט נחלת בנימין בתל אביב תמורת 137 מיליון שקל לשותפתם, רות שפייזר וקבוצת משקיעים. צעד זה מגיע חודשים ספורים לאחר שברגרואין מכר מחצית מהחברה לאחים צחי ועידו חג'ג'.



ב 2007 הייתה זו חברת ברגרואין, שרכשה מידי שפייזר חלק מהפרויקט שמקיף 7 בניינים לשימור בדרגות שונות על מדרחוב נחלת בנימין תמורת כ 140 מיליון שקל (35 מיליון דולר). על פי ההסכם בין הצדדים, מחצית מסך ההכנסות בפרויקט היו נשארות בידי שפייזר. יחד עם זאת בין הצדדים התגלעו פערים גדולים בתקופה שעברה מאז וזאת על רקע השקפות שונות של שני הצדדים לגבי אופן פיתוח המתחם.



מצידה של שפייזר נטען כי החברה מתמקדת אך ורק בקידום פרויקט מגדל מאייר שהיא בונה במפגש הרחובות אלנבי ושדרות רוטשילד בתל אביב, ואיננה מקדמת בצורה מספקת את הפרויקט בנחלת בנימין. בפברואר השנה, אף נחשף ב themarker כי שפייזר העבירה דרישה לביטול העסקה לידי חברת ברגרואין שמצידה דחתה את טענותיה מכל וכל.



על פי ההסכם שכעת נחתם בין הצדדים, יש בידי שפייזר ושותפיה כשישה חודשים להשלמת העסקה.לדבריה המתחם כולל 13 אלף מ"ר מסחרי, 5,000 מ"ר מגורים. לדברי שפייזר הם מתכננים לבנות עוד שטחי מגורים בהיקף של 10,000 מ"ר. לדבריה סך ההכנסות שהיא צופה ממכירת כל הפרויקט יעמוד על 880 מיליון שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully