וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרווחים של דנקנר בקרדיט סוויס: דלק של יצחק תשובה תרכוש מניות נובל אנרג'י בעד 218 מיליון ד'

מיכאל רוכוורגר

19.8.2009 / 13:40

נובל אנרג'י שותפה בכירה במאגרי גז תמר ודלית; דלק כבר רכשה מניות נובל ב-22 מיליון דולר



אחרי שנוחי דנקנר גרף רווחים של מיליארדי שקלים בעקבות ההשקעות המוצלחת של כור במניות הבנק השווייצי קרדיט סוויס, גם יצחק תשובה "קיבל תיאבון" להשקעות פיננסיות במניות של תאגידים בינלאומיים.



קבוצת , המנוהלת על ידי אסי ברטפלד, דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר מסגרת השקעה של עד 218 מיליון דולר לרכישת עד כ-2% ממניות ענקית האנרגיה נובל אנרג'י, העוסקת ברכישה, חיפוש, פיתוח, הפקה ושיווק של נפט גולמי, גז טבעי ותזקיקים טבעיים ברחבי העולם. נובל אנרג'י היא השותפה הבכירה במאגרי הגז הטבעיים מול חופי חיפה ("תמר") וחדרה ("דלית"). לקבוצת דלק הכרות רבת שנים עם הפעילות של נובל אנרג'י.



דלק התקשרה בהסכם עם בנק זר לקבלת מימון של כ-120 מיליון דולר עד מאי 2012 לשם רכישת המניות. עד כה, רכשה כבר דלק מניות של נובל אנרג'י ב-22 מיליון דולר.



אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, הסביר כי ההחלטה להשקיע בנובל אנרג'י תואמת את האסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילותה בחיפושי נפט וגז וזאת בין היתר באמצעות השקעה באחת החברות הגדולות והחשובות בעולם העוסקות בתחום זה. לדברי ברטפלד, ההיכרות עם חברת נובל והנהלתה הינה ארוכת שנים וקיימת ההערכה הדדית עמוקה בין שתי החברות אליה מתווספת אמונה רבה ביכולתה של הנהלת נובל להצעיד את החברה קדימה. לדברי ברטפלד קבוצת דלק מודעת היטב לפוטנציאל הרב הגלום ברשיונות הקידוח של החברה ברחבי העולם.



עוד הוסיף ברטפלד כי ההשקעה של קבוצת דלק בנובל נעשית גם לנוכח מצב השווקים הבינלאומיים תוך התבססות על זיהוי וניצול הזדמנויות השקעה אטרקטיוויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully