וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות לקראת דו"חות כיל: צפי לשיפור קל מול הרבעון הקודם. ההתאוששות באשלג עדיין איטית מהצפוי

TheMarker Online

19.8.2009 / 15:16

כלכלני פסגות מעריכים כי כיל נסחרת כיום במחיר מלא ומותירים המלצת תשואת שוק



צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון השני ביום שני ה-24.8. למרות שהתוצאות צפויות להמשיך להיות מושפעות מהחולשה בכל מגזרי הפעילות של החברה, בהשוואה מול הרבעון הקודם צפוי שיפור מסוים בהכנסות וברווח התפעולי. בתחום האשלג אנו עדים להתעוררות מסוימת בביקוש בעיקר משווקים מתעוררים בעוד שבאירופה החולשה נמשכת, תחום הפוספט יושפע מכמויות מכירה גבוהות באופן חריג של סלע פוספט.



מגזר המוצרים התעשייתיים יציג שיפור בתחום מעכבי הבערה מבוססי הברום על רקע הצטיידות מחודשת במלאים בענף האלקטרוניקה בעוד שתחום מעכבי הבערה מבוססי הפוספט והתמיסות הצלולות ימשיכו להיות חלשים. תחום מוצרי התכלית יושפע מעלייה בכמויות המכירה שתקוזז על ידי ירידת מחירים.



בראייה קדימה, בפסגות שותפים לדעה שמביעה (בינתיים) רק חברה אחת בענף האשלג (k+s) לפיה ההתאוששות צפויה להיות חלשה מהצפוי. "הערכותינו נתמכות בהתנהגות העקשנית של חקלאי אירופה וארה"ב שעדיין מתקשים לקבל את המחירים הנוכחיים וממתינים להמשך ירידה ובפגיעה הנמוכה יחסית בתפוקות למרות הירידה החדה בשימוש באשלג", אומרת לימור גרובר מנהלת מחלקת מחקר sell side בפסגות. האנליסטים בפסגות ממשיכים להביע את החשש מפני פגיעה פרמננטית בביקוש באזורים אלה. בנוסף לכך, נראה כי חתימת החוזה עם סין לא תתרחש לפני 2010 ובפסגות צופים המשך לחץ על מחיר האשלג במידה ומחירי הסחורות לא ישובו למגמת עלייה.



גרובר מוסיפה: "בתחום הפוספט אנו מעריכים כי נראה חזרה לרמות פעילות נורמאליות ברבעונים הבאים אולם ברמות מחירים נמוכות משמעותית מהרמות שנרשמו ב-2008. מגזרי המוצרים התעשייתיים ומוצרי התכלית צפויים להמשיך להציג שיפור הדרגתי, בהתאם להתאוששות הכלכלה העולמית. יחד עם זאת, ירידת מחירים במוצרי התכלית תמשיך לקזז את הגידול בכמויות".



בהתחשב בתחזיות אלה, כלכלני פסגות מעריכים כי כיל נסחרת כיום במחיר מלא ומותירים המלצת תשואת שוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully