וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הישראלי לדמוקרטיה בתביעה: הוצאת משכל ועו"ד מיכאל ספרד הפרו זכויות יוצרים במחקר שלנו

הילה רז

19.8.2009 / 15:40

טוענים כי ספר שכתב ספרד ביחד עם שאול אריאלי כולל קטעים ממחקר שפורסם במקור על ידי המכון



המכון הישראלי לדמוקרטיה והחוקרת ענת רוט הגישו היום לבית המשפט המחוזי תביעה בסך 300 אלף שקל נגד עו"ד מיכאל ספרד, שאול אריאלי וההוצאות לאור עליית גג ומשכל. המכון הישראלי לדמוקרטיה ורוט טוענים כי השניים העתיקו קטעים שלמים מהמחקר של רוט, שיצא בספר "סוד הכוח - מועצת יש"ע ומאבקיה בגדר ההפרדה ובתכנית ההתנתקות", בהנחיית פרופ' אשר אריאן. ההעתקה נעשתה על ידי ספרד ואריאלי לטובת ספר שחיברו בשם "חומה ומחדל, גדר ההפרדה - ביטחון או חמדנות" שיצא ב-2008.



המכון הישראלי לדמוקרטיה ורוט גילו לדבריהם שהספר של ספרד ואריאלי כולל קטעים של ראיונות שערכה רוט עם אנשי מועצת יש"ע ואישים מהמערכת הפוליטית, שהועתקו מהספר של המכון, ללא ידיעתם, מבלי לבקש את רשותם וללא שניתן לתובעים קרדיט מתאים. לדברי רוט, הספר הוא פרי מחקר יסודי שעשתה לאורך זמן, המבוסס על ראיונות בלעדיים שערכה במהלך חודשים ארוכים, בהם נטלה חלק באירועים שארגנו המרואיינים.



לגרסת המכון הישראלי ורוט, הספר מפר את זכויות היוצרים. כשנודע להם על הספר, מציינים רוט והמכון לדמוקרטיה, הם דרשו מספרד ואריאלי לחדול מהדפסת הספר והפצתו, לאסוף מיד את כל העותקים שהופצו ולפרסם התנצלות. ניסיונות פשרה בין הצדדים לא צלחו ושיווק הספר ממשיך.



המכון ורוט תובעים 200 אלף שקל כפיצויים בשל הפרת זכות היוצרים ו-100 אלף שקל פיצויים ללא הוכחת נזק. כמו כן הם מבקשים כי בית המשפט יוציא צו מניעה קבוע האוסר להדפיס את הספר, להפיצו ולתרגם אותו כפי שהוא כיום. בנוסף הם מבקשים להשמיד את העותקים שטרם נמכרו ולפרסם בעיתונים הודעה על השימוש שנעשה בחומרים מהספר של המכון הישראלי לדמוקרטיה בנוסח שייקבע על ידי בית המשפט. כמו כן מבקשים התובעים לקבל מהנתבעים פרטים מדויקים לגבי מספר העותקים שהודפסו, העותקים שנמכרו והמחיר שבו נמכרו, ולגבי ההכנסה הכוללת שהיתה לנתבעים ממכירתם.



מיכאל ספרד שוהה בחו"ל עד סוף החודש ולא ניתן היה להשיג את תגובתו. ממשכל הוצאה לאור נמסר "הצטערנו לקבל את כתב התביעה ואנו לומדים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully