וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המדיניות המוניטרית בבנק המרכזי של בריטניה חולקת על עמדתו של הנגיד והצביעה נגדו

סוכנויות הידיעות

19.8.2009 / 18:05

הועדה החליטה בתחילת החודש להזרים 50 מיליארד דולר לשווקים, פחות מכפי שרצה הנגיד מרווין קינג



נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, הפסיד בהצבעה על הרחבת תוכנית רכישת האג"ח על ידי הבנק לסך של 200 מיליארד ליש"ט (כ-330 מיליארד דולר) בתחילת החודש. במהלך נדיר, הצביעו מרבית חברי ועדת המדיניות המוניטרית בבנק המרכזי נגד הנגיד, והרחיבו בכך את התוכנית בסכום נמוך יותר, לסך של 175 מיליארד ליש"ט, לפי פרוטוקול הישיבה שהתפרסם היום.



ב-6 באוגוסט, הודיע הבנק המרכזי על כוונתו להרחיב את תוכניתו לרכישת אג"ח מהבנקים ב-50 מיליארד דולר - ולא ב-75 מיליארד דולר כפי שהעדיף קינג. זו הפעם השלישית שהועדה מצביעה נגד עמדתו של קינג. עם זאת, חברי הועדה היו תמימי דעים כי על התכנית להימשך ב-3 החודשים הקרובים, לפי הפרוטוקול.



לפי הפרוטוקול, התומכים בהרחבת התוכנית ב-75 מיליארד דולר טענו כי "מדיניות מוניטרית מדרבנת שאינה מספיקה עשויה לפגום באמון בהתאוששות". טיעון הנגד היה כי "הסכנות המיידיות לכלכלה נרגעו במקצת, וטרם ברור מה יהיו השלכות רכישת האג"ח".



קינג אמר בעבר כי אין לו בעיה עם הצבעות נגדו בועדת המדיניות המוניטרית. "הוועדה מורכבת מ-9 אנשים המחווים דעתם באופן עצמאי", אמר קינג לפני שבוע. הפעמיים הקודמות בהן הצביעה הוועדה נגד עמדתו של קינג היו ביוני 2007, ערב פרוץ משבר הסאבפריים ומחנק האשראי, כאשר קינג רצה להעלות את הריבית; ובאוגוסט 2005, כאשר הועדה החליטה להוריד את הריבית ל-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully