וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים בוול סטריט

19.8.2009 / 20:48

הדאו ג'ונס עולה ב-1% והנאסד"ק מתחזק ב-0.8%. בטור ב"ניו יורק טיימס" אמר וורן באפט כי כלכלת ארה"ב "יצאה מחדר המיון" ונראה שהיא נמצאת בדרך להתאוששות איטית

המסחר בוול סטריט עבר לעליות שערים בעקבות העלייה במחיר הנפט, אחרי פתיחה שלילית על רקע הירידות באסיה. דאו ג’ונס עולה ב-1% לרמה של 9,313 נקודות; נאסד"ק מתחזק ב-0.8% לרמה של 1,972 נקודות, ו-S&P 500 מוסיף 1% לרמה של 1000 נקודות.

בגזרת המקרו, סוכנות האנרגיה האמריקאית דיווחה כי מלאי הנפט בשבוע שהסתיים ב-14 באוגוסט ירד ב-8.4 מיליון חביות באופן מפתיע ל-343.6 מיליון חביות. בתגובה עולים החוזים על הנפט לחודש ספטמבר ב-1.7% ל-70.33 דולר.

כלכלת ארה"ב "יצאה מחדר המיון" ונראה שהיא נמצאת בדרך להתאוששות איטית, כך אמר המשקיע המיליארדר וורן באפט בטור דעה שפירסם היום ב"ניו יורק טיימס". עם זאת הזהיר באפט כי על ארה"ב לטפל בבעיית הגירעון המתרחב שלה, המציב סיכונים חדשים בפני הדולר והכלכלה. ארה"ב, כתב באפט, תיאלץ להתמודד עם ההשפעות של "התרופות המוניטריות" שהזרימה לכלכלה כדי לבלום את המשבר הכלכלי והפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול.

HP , יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם, רשמה ברבעון הכספים השלישי שלה, שהסתיים ב-31 ביולי, ירידה של 2.1% בכנסותיה לעומת הרבעון המקביל ל-27.2 מיליארד דולר. החברה רשמה ברבעון רווח של 2.2 מיליארד דולר, או 91 סנט למניה, בניכוי סעיפים חד פעמיים. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 90 סנט למניה. במבט קדימה, צופה HP לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 97 סנט למניה, או רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 1.12 דולר למניה.

ג’נרל מוטורס , יצרנית המכוניות האמריקאית, תגביר את הייצור בצפון אמריקה במחצית השנייה של 2009, לאחר עלייה במכירות המכוניות שלה הודות לתוכנית הממשלתית "מזומנים עבור גרוטאות". יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב הודיעה כי תייצר 60 אלף מכוניות יותר ממה שתיכננה לייצר ברבעונים השלישי והרביעי, על ידי הגדלת המשמרות באמצעות שעות נוספות והוספת משמרות נוספות למפעלים בצפון אמריקה.

סוני , יצרנית קונסולות המשחק פלייסטיישן חתכה את מחירי פלייסטיישן 3 (PS3) ב-25% בעקבות הדרישה להורדת המחיר מצד מפיצי המשחק. הורדת המחיר של סוני העלתה את הלחץ על המתחרה נינטנדו להוריד את מחירי קונסולות המשחק שלה, כך דיווחה סוכנות בלומברג. מחיר קונסולת המשחק פלייסטיישן 3 בארה"ב יעמוד החל מהיום על 299 דולר במקום 400 דולר. קונסולת המשחק Wii של נינטנדו מוצעת למכירה בעבור 250 דולר וקונסולת המשחק 360 Xbox של מיקרוסופט נמכרת בעבור 200 דולר.

במניות הישראליות, נייס זכתה בחוזה בטחוני מסוכנות ממשלתית שפרטיה לא נמסרו, להטמעת טכנולוגיית NiceTrack לניתוח תקשורת. נייס קיבלה מקדמה עבור השלב הראשון של החוזה, הצפוי ליצור הכנסות של 55 מליון דולר החל ב-2010 ועל-פני תקופה של שנתיים עד שלוש שנים.
חברת התרופות מרק זכתה בניצחון משפטי חשוב על חברת טבע , היצרנית הגדולה בעולם של תרופות גנריות. בית משפט פדרלי בניו ג'רזי פסק שפטנט שמגן על התרופה סינגולייר (Singulair) של חברת מרק תקף ושבקשתה של טבע לשווק גירסה גנרית של התרופה תפר את הפטנט שמגן על התרופה עד אוגוסט 2012. תרופה זו היא הגדולה ביותר של מרק, שנסחרת בשווי של 67 מיליארד דולר.

טבע הודיעה שהיא בוחנת את צעדיה נוכח החלטת בית המשפט. סינגולייר היא תרופה לטיפול באסטמה ובקדחת השחת. מכירותיה של התרופה בארה"ב הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2009, גידול של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully