וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ניגריה ללווים הגדולים: החזירו חובותיכם תוך 5 ימים או שתיעצרו

סוכנויות הידיעות

19.8.2009 / 22:31

בסוף השבוע הדיח הבנק המרכזי את המנכ"לים של 5 מהבנקים הגדולים במדינה; המשטרה עצרה 3 מהם לחקירה



הבנק המרכזי של ניגריה פירסם רשימה של יותר מ-200 לקוחות בנקים בניגריה, החייבים סכומים גדולים לבנקים, ונתן להם שהות של חמישה ימים להחזיר חובותיהם - או להסתכן במעצר. לטענת מחלקת השחיתות במשטרה, החייבים - בהם כמה מעשירי ניגריה - כמעט הביאו לקריסת מערכת הבנקאות במדינה האפריקאית.



בסוף השבוע האחרון הזרים הבנק המרכזי 2.6 מיליארד דולר ל-5 מהבנקים הגדולים במדינה, ופיטר את מנכ"ליהם. המשטרה הניגרית עצרה שלושה מהמנכ"לים ובכיר נוסף לחקירה בנוגע להלוואות הבעייתיות שהעניקו הבנקים, ששוויין הסתכם ב-7.6 מיליארד דולר. הבנק המרכזי טען כי ניהול כושל העמיד את הבנקים על סף קריסה. חמשת הבנקים המדוברים הם אפריבנק, פינבנק, אינטרקונטיננטל בנק, אושניק בנק ויוניון בנק.



נציבות הפשעים הכלכליים והפיננסיים של ניגריה הודיעה כי היא פועלת בשיתוף עם רשויות אכיפה אחרות במדינות על מנת לאבטח את הגבולות ולמנוע מהחייבים לברוח מהמדינה.



הרשימה של הבנק המרכזי כוללת רשויות מקומיות וממשלתיות, תאגידים גדולים כמו אפריקן פטרוליאום, וכן כמה מעשירי המדינה, בהם אליקו דנגוטה, האפריקאי העשיר ביותר לפי דירוג מגזין "פורבס", עם שווי המוערך ב-2.5 מיליארד דולר. דנגוטה משמש כנשיא בורסת ניגריה, והחברה שהקים, דנגוטה גרופ, שולטת בחלק ניכר מענף הסחורות החקלאיות בניגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully