וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיה תפחית את שווי נכסיה ב-162 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

20.8.2009 / 6:59



>> מניית חברת הנדל"ן אולימפיה צנחה אתמול במהלך המסחר ב-20%. הירידה אירעה לאחר שהחברה דיווחה כי תרשום ברבעון השני של 2009 הפסד של 43 מיליון שקל בשל ירידת השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה של החברה המוחזקת אולימפיה יורו ב-45% - כ-162 מיליון שקל.

הירידה החדה בשווי הנכסים של אולימפיה יורו נובעת מהמשך הקריסה בשוקי הנדל"ן במזרח אירופה במדינות שבהן פועלת החברה בכלל ובאוקראינה בפרט, וכן בשל היחלשות הגריבן האוקראיני מול הדולר בשנה האחרונה ב-45%.



אולימפיה, שבשליטת ישראלום של מתיו ברונפמן ושולם פישר, וקבוצת אוסקר כצנלסון, פועלת בישראל, בפולין, בהונגריה, באוקראינה, ברומניה ובקרואטיה, בעיקר באמצעות נאנט נדל"ן (בה מחזיקה אוליפיה ב-32.5%) ואולימפיה יורו.



חברת הייעוץ הכלכלי והעסקי גיזה זינגר אבן העריכה את שוויה הכלכלי של אולימפיה נכון לסוף מארס ב-275 מיליון שקל - גבוה פי שניים משוויה הנוכחי של החברה, לאחר שמנייתה זינקה מתחילת השנה ב-178%. האג"ח של אולימפיה נסחרות בתשואות לפדיון של עד 30%.



ברונפמן ופישר ביצעו השקעה לא מוצלחת באולימפיה בנייה בקיץ 2007, ערב פרוץ המשבר בשווקים, כשרכשו כ-27% מהחברה תמורת כ-160 מיליון שקל. כיום ההפסד שלהם "על הנייר" בשל השקעתם נאמד בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully